Schilling Árpád: Aggaszt, hogy a világtól elzárt, gyáva közösséggé válunk

  • narancs.hu
  • 2017. október 10.

Belpol

A rendező szerint több olyan ember kellene, mint Simicska.

Schilling Árpád egy mai interjúban többek között arról beszélt, hogy milyen módon lehetne változást hozni ebbe az országba. Véleménye szerint ma Magyarország egy tájékozatlan, stupid, a világtól elzárt, nyelveket nem beszélő, agresszív, idegengyűlölő, infantilizált, fontos dolgokat fel nem vállaló, gyáva közösség, nemzetközi viszonylatban pedig egy óriási fiaskó.

„A fontos témák a foci, a hittan, és hogy legyen-e lőtér, de arról nem beszélnek, hogy a gyerekek hogyan fognak megtanulni angolul, vagy hogyan használják a médiát, és egyáltalán, mit csináljanak a jövőjükkel.”

A parlamentről pedig azt gondolja, hogy egy kulturálatlan hely, amit a Fidesz tett azzá.

"Ha feláll Szabó Tímea és azt mondja, hogy több pénz kéne a mentősöknek, erre valaki azt válaszolja, hogy a kurva anyádat, és ennek nincsen semmilyen következménye. De ha Szabó Tímea felemel egy transzparenst, azonnal pénzbírságot kap. Én azt gondolom, hogy valami baj van. Azt gondolom, hogy ez nem a Szabó Tímea baja, ez egy kulturálatlan hely. És ezért elsősorban a Fidesz képviselői a felelősek." - mondta Schilling a 24.hu-nak.

Szabó Tímeával korábban pontosan erről a helyzetről beszélgettünk, az interjút itt olvashatja.

„A szemébe mondtam"

A Párbeszéd politikusai népszerűek, de magát a pártot nem sikerült behozni a köztudatba. Szabó Tímea rendre látványos akciókkal hívja fel a figyelmet ügyekre - legutóbb a civiltörvényre -, mégis sokszor az LMP-s Szél Bernadett-tel keverik össze. A Párbeszéd tagjai bizakodnak, hogy létrejön egy választási együttműködés.

A rendező egyébként üdvözli Simicska politikai törekvéseit, habár sajnálja, hogy mindezt bosszúból és nem meggyőződésből teszi, ugyanakkor szerinte több olyan gazdag ember kellene, mint Simicska, akik vagyonuk egy részét a politikai változás érdekében áldoznák be.

Figyelmébe ajánljuk

Így néz ki most a Matolcsy-körhöz került, elhanyagolt, majd visszavett Marczibányi sportcentrum - FOTÓK

226 millió forintot követel a II. kerület attól a Matolcsy-körhöz került cégtől, ami egy vita következtében nem fejlesztette a kerület egykori ékességét, a Marczibányi téri sporttelepet. Itt régen pezsgő élet zajlott, mára leromlott, az önkormányzat most kezdi el a renoválást, miközben pert indított. Játszótér, kutyasétáltató, sétány, park és egy uszoda építése maradt el. 

A fejünkre nőttek

Két csodabogár elrabol egy cégvezért, mert meggyőződésük, hogy földönkívüli. Jórgosz Lánthimosz egy 2003-as koreai filmet remake-elt, az ő hősei azonban különc bolondok helyett tőrőlmetszett incelek, akiket azért megérteni is megpróbál.

Visszatér

  • - turcsányi -

Johnny Cashnek van egy ilyen című száma, az 1994-es American Recordings című albumán. Nem is az övé, egy Nick Lowe nevű zenészé, aki egy ideig Cash rokona volt – az ő eredeti változatát használta például a pilot vége főcíméhez a Maffiózók (The Sopranos).

Tökéletes egyenlőség

Egy viking törzsfőnökről szóló animált tanmesével indul a film, aki népe minden tagjának (beleértve önmagát is) levágatta a bal kezét (szolidaritásból, mivel a fia bal keze odalett az ellenségtől menekülve), így akarván megőrizni az egységet.

A rossz dolog

Kínálta magát a trauma jelenkori uralmáról szóló kritikai panaszáradat Eva Victor debütfilmje kapcsán. A film több elemzője kiemelte, hogy a Bocs, kicsim erőssége éppen abban rejlik, hogy ellenáll e narratív toposznak.

Perkusszív vérvonal

A cimbalom története valódi sikersztori: az 1870-es években a cseh származású, Budapesten letelepedett hangszergyáros, Schunda Vencel József megalkotta kora népszerű kocsmai hangszerének tökéletesített változatát, a pedálcimbalmot, 1906-ban pedig már a tízezredik (!) példányt szállították ki a Magyar utcai manufaktúrából.

Suttogó szó-képek

  • Dékei Krisztina

A 2016-tól Berlinben élő, de idén hazaköltöző művész viszonylag korán, 2012-ben megtalálta egyéni kézjegyének alapelemét, a pixelt (talán a legismertebb ilyen műve a 2014-es Akadémiai pénisz), majd az ezen alapuló színezést: interaktív alkotásai csak akkor váltak láthatóvá, ha a közönség kiszínezte a tényleges pixeleket.