Trumpék most már egész magas szintről üzenték: hagyjátok békén a CEU-t!

  • narancs.hu
  • 2017. március 31.

Belpol

Az amerikai külügy emelt szót Orbánék támadása ellen.

Lapunkhoz is eljutott Mark C. Toner külügyi szóvivő közleménye. Ebben az áll, miszerint „az Egyesült Államok aggodalommal figyeli a törvénytervezetet, ami Magyarországon működő külföldi egyetemek újraszabályozását tűzi ki célul. Ha a tervezetet elfogadják, az negatívan befolyásolja a CEU működését, sőt, akár az egyetem bezárásához is vezethet.”

Toner leszögezi, hogy a CEU egy elsőrangú akadémiai intézmény, amelyett az Egyesült Államokban és Magyarországban akkreditáltak, tanárai, alkalmazottai és diákjai világszerte száz országból származnak. A CEU Magyarország régióbeli befolyását erősíti tudományos munkájával, valamint elősegíti a független, kritikus gondolkodáshoz. „Javasoljuk a magyar kormánynak, hogy kerüljék a szabályozást, amely veszélyeztetné a CEU működését és függetlenségét”

Ehhez képest a 444.hu úgy tudja, hogy már hétfőn beterjeszthetik a CEU ellenes törvényt.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.