„Vegye el az egész fizetésemet, de akkor is elmondom, hogy a CÖF-nek töküres a beszámolója”

  • narancs.hu
  • 2017. április 19.

Belpol

A fideszes házelnök kekeckedése miatt Szél Bernadettnél elszakadt valami a parlamentben.

A civileket gyalázó törvény vitájában szólalt fel az LMP frakcióvezetője.

Egy ponton az ülést vezető Lezsák Sándor félbeszakította, mert a kezében tartott két papírlapot tiltott szemléltető eszköznek minősítette. Az egyik lapon amúgy a kormányközeli civil szervezet, a CÖF egyszerűsített beszámolója és közhasznúsági jelentése volt („töküres”), míg a másikban egy Soros-bérencnek bélyegzett szervezet rendesen kitöltött beszámolója.

Szél nem vette jó néven, hogy két papírlap felemelése miatt félbeszakították és büntetéssel fenyegették.

A teljes beszédet – a mostanában tőle megszokott lendületes előadásmóddal – itt lehet megnézni:

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.