Mindez a zoom.hu megrendelésére készült Policy Agenda közvélemény-kutatásából derül ki.
A kutatásban – amely ezerfős reprezentatív mintán, január 16. és 23. között készült – azt a hipotetikus esetet vizsgálta a Policy Agenda, hogy miként viszonyulnak a választók egy fiktív párt választási győzelmi esélyeihez.
Arra a kérdésre, hogy „Ön szerint megnyerheti-e Soros György Pártja (SGYP) a tavaszi országgyűlési választásokat?”, a válaszadók 64 százaléka mondta azt, hogy nem, míg 2 százalék szerint valós győzelmi esélye van a – valójában nem is létező – pártnak.
Vagyis a magyar választók kétharmada – vélhetően a kormányzati propaganda hatására – azt hiszi, hogy az amerikai milliárdos saját párttal képviselteti magát a magyar országgyűlési választáson.
Mindössze a válaszadók 24 százaléka tud arról, hogy valójában nem is létezik ilyen nevű párt (ők azok, akik azt válaszolták, hogy SGYP nevű párt nem indul a választásokon), tíz százalék pedig nem tudott válaszolni.
A Policy Agenda kutatói szerint az mindenképpen ijesztő, hogy a „sorosozás” olyan mértékben hatott a magyar választókra, hogy könnyen elképzelhetőnek tartják, valóban felbukkanhat a választási lapon egy SGYP nevű – valójában soha nem létezett – párt.