Csak tíz másodperc, de benne van Orbán minden gonoszsága

  • - palosm -
  • 2018. március 15.

Fekete Lyuk

Na, jó, nem minden, csak a március 15-ére tartogatott gonoszsága.

Orbán Viktor ünnepi beszédében szemrebbenés nélkül, elszánt arccal szajkózta, hogy itt rajta kívül mindenkit azzal bíztak meg a nemzetközi hatalmak, hogy lecseréljék Magyarország lakosságát, eltüntessék a magyar kultúrát és felhigítsák Európa népességét. Így, ezzel a kifejezéssel.

Harcolni kell, mert van jogunk élni, mondta beszéde végén.

És mi „felnyergeltünk, felkészültünk.“

De a legalattomosabb húzás akkor is az volt Orbántól, hogy a militarista szóképekkel telezsúfolt, gyűlölködő gondolatmenetet észrevétlenül becsomagolta a keresztényi szeretet ideájába — pontosabban a magyar keresztényi szeretetébe, ami más keresztényi szeretettel ellentétben még nem kopott meg.

Így jött össze Orbánnak az, hogy pár perc eltéréssel prédikálhatott a hit, szeretet és összefogás erejéről, amit tulajdonképpen ő testesít meg, és bácsizhatta le a patás ördögnél is gonoszabbnak lefestett ellenségét, és kurjanthatott fel: "húzzál haza Gyuri bácsi Amerikába vagy hova és boldogítsd az amerikaiakat, csuhajja, pöhh!"

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.