Kitiltották a melegeket a szegedi Új Nemzedék Központból

  • narancs.hu
  • 2017. november 26.

Fekete Lyuk

Az irodáról még a homofóbiát ellenző matricát is leszedték.

A Szegedi LMBT Közösségért Csoport aktivistáival készült volna egy interjú, amelyben a tagok szívesen meséltek volna az őket megkereső lapnak – egyebek közt – a szegedi Új Nemzedék Központ (ÚNK) közösségi terében szerzett pozitív élményeikről. Megkérdezték a közösségi tér helyi vezetőit is, akik továbbították a lap kérdését a budapesti központba. „Ekkor érkezett a hidegzuhany: az erősen kormánykötődésű menedzsment nem csak a sajtószereplést tiltotta le, de a szervezet rendezvényeit sem engedélyezi tovább az ÚNK helyi közösségi terében” – közölte a helyi ügyekkel foglalkozó Szegedi Csípős blog.

A Szegedi LMBT Közösségért Csoport végül a már beharangozott filmklubját sem tarthatta meg, és a korábban kirakott, a homofóbiát ellenző "biztonságos tér" matricát is leszedték a bejáratról.

Novák Katalin, család- és ifjúságügyért felelős államtitkár és Kakas Béla, a megyei közgyűlés elnöke tavaly adta át a közösségi teret

Novák Katalin, család- és ifjúságügyért felelős államtitkár és Kakas Béla, a megyei közgyűlés elnöke tavaly adta át a közösségi teret

Fotó: ujnemzedek.hu

A kitiltást azzal magyarázták, hogy az LMBT-emberek érdekeit védő civil szervezet a kormányzati és uniós támogatásból működő Új Nemzedék Központ szerint „politizál”, amikor próbál beleszólni az őket érintő közügyekbe. Azt már a hírt szemléző 24.hu írja, hogy november 10-én tett ígéretet Szeged város közgyűlése arra, hogy a jövő évi esélyegyenlőségi program elkészítése során szem előtt tartják az LMBTQ-közösség igényeit is. A közösség tagjai tapssal fogadták az előterjesztést. Talán ez lehetett az a „politizálás”, amire az ÚNK vezetősége hivatkozott.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.