Marton Éva énekel, a közönség zsidózik az MMA közgyűlésén

  • narancs.hu
  • 2015. november 5.

Fekete Lyuk

Gulyás Márton tiltakozó akciója nem maradt válasz nélkül. Vigyázat, videó!

Már beszámoltunk arról, mi történt a Magyar Művészeti Akadémia közgyűlésén. Most azonban Gulyás Márton közzétett egy videót az incidensről.

A kedvenc részünk 1:10-től kezdődik, amikor az akadémikusok közül videózó operatőr mellett megszólal egy bácsi, és maga elé dörmögi, hogy "mocskos zsidó banda". Rögtön ezután pedig Marton Éva operaénekes, az MMA tagozatvezetője a színpadon kezd el énekelni, hogy ezzel belefojtsa a szót Gulyásba.

Gulyás az alábbi kérdésekről szeretne vitatkozni Feketével:

1) Mivel magyarázza és indokolja annak a 30 milliárd forintnak az elköltését, amit az elmúlt 5 év során az MMA rendelkezésére bocsájtottak?

2) Hogy gondolja, hogy törvényes lenne a működésük, miközben az Alkotmánybíróság kimondta: törvénytelenül alakultak köztestületté?

3) Miért vásárol milliárdokért ingatlanokat, amelyeket aztán képtelen hasznosítani, és miközben további tízmilliókat fizet havi szinten az üres ingatlanok őrzésére, illetve a titkárságának megfelelő iroda bérlésére?

4) Hogy képzeli, hogy miután egy 2012-es kormányrendelet megszabta az MMA-nak, hogy készítsen átfogó kultúrstratégiát 2013 október végéig, de ezt nem tette meg, hogy mindezek után azt várja, hogy felelős és elszámoltatható közintézményként tekintsen a közvélemény az MMA-ra?

5) Hogy képzeli, hogy teljes hatalmi és ideológiai befolyást szerezhet magának és baráti körének a teljes magyar kulturális/művészeti élet finanszírozására létrehozott Nemzeti Kulturális Alapban?

6) Hogy képzeli, hogy az állampárti diktatúra kiszolgálójaként, az elnyomó hatalom kegyeltjeként és legitimálójaként 2015-ben közszerepet vállal Magyarországon?

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.