Marton Éva énekel, a közönség zsidózik az MMA közgyűlésén

  • narancs.hu
  • 2015. november 5.

Fekete Lyuk

Gulyás Márton tiltakozó akciója nem maradt válasz nélkül. Vigyázat, videó!

Már beszámoltunk arról, mi történt a Magyar Művészeti Akadémia közgyűlésén. Most azonban Gulyás Márton közzétett egy videót az incidensről.

A kedvenc részünk 1:10-től kezdődik, amikor az akadémikusok közül videózó operatőr mellett megszólal egy bácsi, és maga elé dörmögi, hogy "mocskos zsidó banda". Rögtön ezután pedig Marton Éva operaénekes, az MMA tagozatvezetője a színpadon kezd el énekelni, hogy ezzel belefojtsa a szót Gulyásba.

Gulyás az alábbi kérdésekről szeretne vitatkozni Feketével:

1) Mivel magyarázza és indokolja annak a 30 milliárd forintnak az elköltését, amit az elmúlt 5 év során az MMA rendelkezésére bocsájtottak?

2) Hogy gondolja, hogy törvényes lenne a működésük, miközben az Alkotmánybíróság kimondta: törvénytelenül alakultak köztestületté?

3) Miért vásárol milliárdokért ingatlanokat, amelyeket aztán képtelen hasznosítani, és miközben további tízmilliókat fizet havi szinten az üres ingatlanok őrzésére, illetve a titkárságának megfelelő iroda bérlésére?

4) Hogy képzeli, hogy miután egy 2012-es kormányrendelet megszabta az MMA-nak, hogy készítsen átfogó kultúrstratégiát 2013 október végéig, de ezt nem tette meg, hogy mindezek után azt várja, hogy felelős és elszámoltatható közintézményként tekintsen a közvélemény az MMA-ra?

5) Hogy képzeli, hogy teljes hatalmi és ideológiai befolyást szerezhet magának és baráti körének a teljes magyar kulturális/művészeti élet finanszírozására létrehozott Nemzeti Kulturális Alapban?

6) Hogy képzeli, hogy az állampárti diktatúra kiszolgálójaként, az elnyomó hatalom kegyeltjeként és legitimálójaként 2015-ben közszerepet vállal Magyarországon?

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."