„Putyin? Tényleg nem volt jobb ötlet a seggnyalásra?” – Özönlenek a dühös kommentek a Debreceni Egyetem Facebook-oldalára

  • narancs.hu
  • 2017. augusztus 27.

Fekete Lyuk

A népítélet nem marad el, ráadásul Putyin személyesen át se veszi a díszpolgári címet.

A hétfőn Magyarországra érkező orosz elnököt nagyon várták volna a Debreceni Egyetem vezetői, de Vlagyimir Putyin végül nem fogja személyesen átvenni a díszpolgári címet, amit az intézmény szenátusa a hivatalos indoklás szerint azért szavazott meg, mert Paks 2-vel kapcsolatban Oroszország és a magyar kormány is jelentős szerepet szán a Debreceni Egyetemnek.

Köszöni, de elmenni nem tud

Köszöni, de elmenni nem tud

 

A nehezen érthető döntés nyilvánosságra kerülése után elég nagy botrány kerekedett, debreceni fiatalok, pontosabban egy általuk alapított civil szervezet petíciót is indított a díszpolgári cím visszavonásáért. Vasárnap kora délutánig több mint négyszázan írták alá az online ellenállást, de ennél kellemetlenebb lehet a Debreceni Egyetemnek, hogy a hivatalos Facebook-oldalukat elözönlötték a negatív kommentek.

Az intézmény közösségi oldalán van egy olyan lehetőség, hogy egytől ötig lehet értékelni az egyetemet, és az értékeléshez kommentárt is lehet fűzni. Az elégtelen minősítések sorra érkeznek azoktól, akik nem értik, miért kellett az orosz elnököt egyetemi díszpolgárrá fogadni. Magyarul és angolul is születnek kommentek, amelyek száma cikkünk írásakor már a nyolcszáz felé közelített.

A legtöbben Vlagyimir Putyin személyén kívül azt kifogásolják, hogy az egyetemnek nem kellene ilyen szinten beleásnia magát a napi politikába, főleg nem az orosz elnökhöz hasonló világnézetű ember díszpolgárrá avatásával. „Díszpolgárrá avatni egy volt KGB-ügynököt?! Milyen értéket képvisel és közvetít egy egyetem, amely így dörgölőzik az éppen regnáló hatalomhoz még akkor is, ha az bűnözőkből, ostobákból áll?!” – írja az egyik hozzászóló, míg van, aki elintézi ennyivel: „Putyin? Tényleg nem volt jobb ötlet a seggnyalásra?”

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.