Film

A biztonság záloga

  • Szabó Ádám
  • 2012. június 10.

Film

Amikor Jason Statham mindig egykedvű arcán premier plánban legördül egy könnycsepp, azért megdobban az ember szíve. Persze ezúttal is ugyanazt a keményfiút hozza, mint máskor, viszont most egy remek helyzetet is kanyarítottak köré: exzsaru, elhasznált ketrecharcos, utóbbi minőségben betesz az oroszoknak, ezért feleségét megölik, ő pedig magára marad. Bárkihez fordul, kinyírják az illetőt - így kövezve ki az öngyilkosságához vezető útját.

Ezzel a sztorival lehet kezdeni valamit. Sőt, ezekben a jelenetekben Statham is játszik, nem is rosszul; kár, hogy A biztonság záloga nem erről szól. Egy ázsiai kislány ugyanis kihúzza hősünket az önmarcangolás mocsarából, és ez összekovácsolja őket - tudják, mint a borsót meg a héját. A kislány viszont szuperintelligens, olyan titkokat tud, amiket más senki, ezért üldözik a zsaruk, a kínaiak, az oroszok. Innen már semmi meglepő nem vár ránk, attól függetlenül, hogy az akciózás éppen itt indul be. Harrison Ford vagy Bruce Willis után most Statham menekül egy aprósággal az oldalán, és közben azt csinálja, mint ugyebár minden filmjében: lövöldözik, kioszt jó pár nyaklevest, majd odaköp egy-egy fickós beszólást. A film második felében már inkább egy bandaháborúról szól a fáma, korrupcióval, bosszúval, tört angolságú beszélgetésekkel. Látványosnak látványos mindez, ám ekkor már az ütem is megbicsaklik néha, mégis hazugság lenne azt állítani, hogy mindez nem szórakoztató; A biztonság záloga ugyanis remekül van összevágva, majdnem végig pörgős, és főszereplőjéhez méltóan elég tökös is.

Forgalmazza a Pro Video

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.