Tévétorrent

Resurrection

  • Baski Sándor
  • 2014. május 30.

Tévétorrent

Nem tudunk betelni az élőhalottakkal.

A korhatáros halálhörgést a The Walking Dead szállítja hétről hétre töretlen sikerrel, de a betevő zombiadagot azok is megkaphatják, akiket a rothadó hullák látványa nem izgat fel különösebben. A Visszajáróknak, a Narancs hasábjain is méltatott és szinte hiba nélküli francia sorozatnak természetesen már javában készül az amerikai újrája, de addig is itt az ABC-n futó Resurrection, amely elvileg Jason Mott regényén alapul, a gyakorlatban viszont jelentős hasonlóságokat mutat az európai műfajtárssal.

A sztori ebben a verzióban is egy kistelepülésen, a missouri Arcadiában játszódik (populáció a Wikipedia szerint 608 fő), a kedélyeket pedig szintúgy évek vagy akár évtizedek óta halott családtagok megmagyarázhatatlan visszatérése borzolja. Hasonló tüneteket produkálnak, mint a francia rokonok: megnövekedett étvágy és inszomnia. A nyomozófigura ellenben jóval nagyobb szerepet kap, így a Resurrection az első pár epizódban nemcsak drámaként, de misztikus krimiként is funkcionál. A rejtélyeket és a kötelező szentimentális pillanatokat a megfelelő koncentrátumban kapjuk, a sztármentes színészgárda is hozza az iparági sztenderdet, a folytatásban azonban eltolódnak az arányok. A Visszajárók is jelentős terjedelemben taglalta az élők és holtak banális családi problémáit és kibeszéletlen múltbéli traumáit, de egy pillanatra sem tűnt úgy, mintha szappanoperát néznénk. A Resurrectionről ugyanezt nem lehet elmondani, pont az hiányzik belőle, ami a francia szériát kiemelte a dömpingből: hangulat, atmoszféra, életszag.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.