Film

Transformers: A kihalás kora

  • - kg -
  • 2014. augusztus 4.

Film

Ahhoz, hogy a Transformers 4-et kellő komolysággal és minden ízében értékelni tudjuk, vissza kell nyúlnunk egészen A Múmia 3-ig.

Egyrészről meghatottan állapíthatjuk meg, hogy igen, ezek felnőtt életünk meghatározó hollywoodi franchise-ai - generációs kérdés lehet, hogy te hol voltál, amikor a Transformers 1-et bemutatták. Másrészről a jetik miatt citáltuk ide A Múmia 3-at, annak demonstrálására, hogy még egy éppoly elhibázott harmadik részben is, mint a nevezett mű, volt valami - a jetik -, ami némi gyógyírral szolgált a hervasztóan lélektelen akciók sűrűjében.

A Transformers 4-ben nincsenek jetik, pedig a havasi lényekben megvan az az ősi erő, ami egy negyedik részt is könnyűszerrel feldob, érthetetlen tehát, mire fel e nagy mellőzés. Akkor szoktak így mellőzni valakit Hollywoodban, ha az illető elszerette valamelyik stúdiófőnök feleségét - szegény Edgar G. Ulmer is ebbe bukott bele, érdekes fejlemény lenne, ha egy jetiről is kiderülne valami hasonló, de már így is túl messzire kerültünk a robotoktól. Az összes transformer közül messze a legveszélyesebb Michael Bay maga, aki egy kamionból átalakuló harci roller érzékenységével írta be magát oda, ahová a hozzá hasonlók be szokták írni magukat. A Transformers 4.166 perce azonban még a robotos filmek körében is ciki - ez a hossz régen a Solarisnak és a Volt egyszer egy Vadnyugatnak volt fenntartva, de amióta Spielberg sem bír két órában elmesélni egy lovas filmet, Bayre sem szól senki, hogy a robotok - még ha dinoszauruszokká alakulnak is - 90 perc felett nem élnek meg.

A UIP - Duna Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Mit jelent számunkra az új uniós médiatörvény?

  • Polyák Gábor
Március 13-án az Európai Parlament is rábólintott, és így uniós jogszabállyá lett az európai mé­dia­szabadságról szóló törvény. A rendelet végleges szövegét hamarosan ki is hirdetik az európai közlönyben. Mit jelent ez az új szabályozás a magyarországi sajtóviszonyokra, és mit az európaiakra nézve?