Utódok

  • 2012. február 26.

Film

George Clooney emberbarát, sokat tesz a békéért, filmrendezőként állást foglal a jó ügyekért, amit nem lehet eléggé értékelni. Bizonyára jó színész is, csak nem látszik rajta.

E filmben a művészileg jobb időket is megélt Alexander Payne (Schmidt élete, Kerülőutak) instruálja a békeharcost ("most nézz szomorúan!"; "most még szomorúbban!"; "most légy felelősségteljes!"; "izé, ez most melyik éppen?"), aki, mint minden filmjében, ezúttal is George Clooneyt alakítja.


Hiába reméli hősünk Hawaiin kómába esett felesége eszmélését, nincs esély, s mielőtt a gépekről lekapcsolt korpuszából kinyernék a használható szerveket, az eltöltött közös éveket is megkérdőjelezi ama kínos kapcsolat napvilágra kerülése, melyről épp csak a leendő özvegy nem tudott. Egyszerre két ösvényen is kanyarog innentől a kimódoltan humanista tanmese: egyfelől kinyomoztatik a (naná, hogy ellenszenves és gyáva) szerető ki- és holléte, s létrejön a találkozás is, de még véletlenül sem a nyakkitekerés, hanem a politikailag sokkal korrektebb szembesítés szándékával; másfelől zajlik egy dollárszázmilliókkal kecsegtető ingatlanügylet, amit sajna az utolsó pillanatban leállít a természetvédelmi és hazafias megfontolásokat önérdeke fölé helyezni képes Clooney. A két szálat a világon semmi nem kapcsolja össze, legfeljebb, hogy mindkettőben el lehet játszani azt az érett, megfontolt, szimpatikus férfit, aki majd civilben is éretten, megfontoltan és szimpatikusan fog aggódni a világ sorsáért, midőn átveszi a vágyott szobrocskát. Az biztos hitelesebb alakítás lesz.

Forgalmazza az InterCom


Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.