Tévétorrent

Visszajárók

  • - kg -
  • 2014. február 9.

Tévétorrent

Most, amikor a csapból is zombi folyik, és beállni látszanak a frontvonalak, mert ugyan hány bőrt is lehet még lehúzni az élőhalottakról, a franciák csöndben és mintegy bocsánatkérőleg úgy lépték le az amerikai mezőnyt, hogy abból még diplomáciai konfliktus is lehet.

A Visszajárók azzal az egyszerű és viszonylag kevés vért kívánó ötlettel játszik el, hogy nézzük meg komolyan, felnőtt emberhez - és felnőtt francia filmhez - méltón, mi történik egy kisebb közösségben, ha az elgyászolt halottak visszatérnek. Mondjuk egy diáklány egy iskolabusz-balesetből, aki úgy állít haza, mintha mi sem történt volna. Milyen hatással van ez a gyászmunkával már úgy-ahogy megbirkózott családra, és milyen hatással mindazokra, akiknek a gyerekei nem tértek vissza? És milyen kilátásai vannak a halottnak, aki élne tovább: szerelmes lenne például, mint minden korosztályabeli. Keserves dolog a feltámadás, de minél keservesebb, annál jobb sorozat jön ki belőle. A sikeres francia zombirecept így fest: tegyünk úgy, mint minden francia filmben, beszéltessük a szereplőket, ahogy a pikáns francia drámákban szoktuk, csakhogy most nem azért bagóznak idegesen a felek, mert Isabelle nem viszonozza Georges szerelmét, hanem azért, mert valamelyik halott rokonuk visszakéredzkedett az élők közé. A fene se gondolta volna, hogy ez és így ennyire működik; gyengélkedni is csak akkor kezd az első francia nemzeti zombifilm, amikor az amerikai kuzinok fordulatait kezdi másolni. A léc azonban végig nagyon magasan van: ami a vámpírfilmnek az Engedj be volt, az a zombiknak a Visszajárók. Folytatás jövőre.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”