Javított a magyar államadósság-kilátáson a Fitch

szerző
MTI/narancs.hu
publikálva
2017. nov. 11., 10:45
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás

Ez már majdnem felminősítés, csak nehogy komolyabban összevesszünk az EU-val.

Az eddigi stabilról pozitívra javította a hosszú futamidejű, devizában és forintban fennálló magyar államadósság befektetési ajánlású, „BBB mínusz” szintű osztályzatának kilátását pénteken a Fitch Ratings.

Augusztusban a Standard & Poor’s is pozitív kilátást adott Magyarországnak. A harmadik nagy nemzetközi hitelminősítő, a Moody’s Investors Service továbbra is stabil kilátást tart érvényben a magyar államadósság-kötelezettségek osztályzatára.

A Fitch péntek esti londoni bejelentésével befejeződött Magyarország idei hitelminősítői felülvizsgálat-sorozata, amelynek mérlege két pozitívra javított kilátás. Ez az általános hitelminősítői gyakorlat alapján megnövelte annak a valószínűségét, hogy a következő tizenkét hónapban a Fitch Ratings és a Standard & Poor’s tovább javítja a magyar államadós-osztályzatot is.

Varga Mihály 2016 májusában, amikor a Fitch befektetési ajánlású sávba sorolta vissza Magyarországot

Varga Mihály 2016 májusában, amikor a Fitch befektetési ajánlású sávba sorolta vissza Magyarországot

Fotó: Szigetváry Zsolt/MTI

Az indoklásban a Fitch kiemelte, hogy várakozása szerint a hazai össztermékhez (GDP) mért magyar államadósság-ráta 2017 végéig 72 százalékra csökken az egy évvel korábbi 74 százalékról. A hitelminősítő hangsúlyozta: ez lesz a hatodik olyan év egymás után, amelyben csökken a magyar államadósság-ráta.

Az elemzők várakozása szerint a magyar államháztartási egyenleg hiánya növekedni fog ugyan, de továbbra is konzisztens marad a GDP-arányos államadósság-ráta csökkenési folyamatával. A választásokhoz köthető nagyobb költségvetési elcsúszások kockázata korlátozott, tekintettel az erőteljes makrogazdasági környezetre és a kormánypárt jelentős politikai támogatottságára.

A felmérések a Fidesz választási győzelmére utalnak, és ez gazdaságpolitikai folyamatosságot jelentene a választások utáni időszakban. A Fidesz előnyére szolgál a kedvező gazdasági környezet és az ellenzék gyengesége is.

Magyarország és az EU között ugyanakkor feszültségek vannak, és ha az Európai Unióval fennálló viszony komoly mértékben romlana, annak potenciálisan kedvezőtlen következményei lehetnének a gazdaság kilátásaira és a közfinanszírozásra közép- és hosszú távon – áll a Fitch pénteki londoni elemzésében.

szerző
MTI/narancs.hu
publikálva
2017. nov. 11., 10:45
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás
Ezt már olvasta?

Kommentek

Rendezés:
  1. 31 rworse
    rworse
    2017. november 12., 15:10
    yoyo, 29

    Én most elég nagy esélyt látok egy kétsebességes EU kialakulására néhány éven belül.
  2. 30 yoyo
    yoyo
    2017. november 12., 14:02
    28, sajnos jóindulatú olvasat, hogy "nem ellenségek, hanem versenytársak"
    A mi judeanépefrontjaink harcosai tragikomikus módon előbb vágnák el egymás torkát, mint a rómaiakét.
    Egy csapaton belüli rivalizálás ideális esetben a közös teljesítmény maximalizálását jelentheti.
    Ám ha a végső cél egymás házon belüli megsemmisítése, akkor ott soha nem lesz csapatgyőzelem.
  3. 29 yoyo
    yoyo
    2017. november 12., 13:55
    Látod, ezzel a jövőképpel megint nem teljesen értek egyet.
    Az rég jól tudjuk, hogy a NER nem 2018-ban ér véget, sőt.
    Azt is tudjuk, hogy a NER megbuktatásához nagy valószínűség szerint nem lesz elég egyszer legyőzni a fideszt.
    Amiben viszont nem értek egyet, hogy "a régi arc, régi klisé Bokros, Bajnai, Békesi, horribile dictu, Gyurcsány(!) van akkora volumen, hogy vezetője lehetne annak, hogy az ország kihúzza magát a mély szaharból az Unió segítségével."
    Nem véletlenül üresedett ki mindaz, ami a rendszerváltással 88-90-ben elkezdődött. Ide nagyon hosszú gondolatmenet kívánkozna, szerintem felesleges leírni, tisztában vagy vele. Egy új konszenzus, egy új közös ország (most csak kis betűkkel) elképzeléshez többé már nem hitelesek az említett szereplők.

    És nem feledkezhetünk el egy X forgatókönyvről. Tulajdonképpen ezt tartom a leginkább valószínűnek, illetve ennek valamilyen kombinációját a többi tárgyalttal. Azt ugyanis, hogy a világ ilyen időtávlatok között hatalmas változásokat produkál, most nem a pangás évtizedei jönnek, hogy teljesen állandó külső feltételek közepette morfondírozgathasson ki-ki a saját koncepcióján.
    Uniózunk, de nem csak az kérdés, milyen viszonyban lesz az ország és az EU, hanem hogy egyáltalán milyen lesz maga az Unió 5-10-15 év múlva. Mennyire szalad el a hülyeség a világban, hány és mekkora újabb menekülthullám éri el Európát, hogy változnak a nagyhatalmi viszonyok, lesznek-e nagy háborús konfliktusok, stb. És mindezen körülmények milyen hatással lesznek Magyarországra.

    Sajnos elég valószínűtlen, hogy a külvilág változása hoz esetleg pozitív fordulatot. De adott esetben egy megrázkódtatásnak is lehet olyan következménye, ami lehetőséget teremt újratárgyalni alapvető kérdéseket.



  4. 28 rworse
    rworse
    2017. november 12., 13:38
    yoyo
    "Egy dologban pedig neked nincs igazad.
    "Melyik ellenzéki párt mondja folyton ugyanazt, miszerint aki nincs velünk, az ellenünk?"
    A fidesz valóban szokott ilyesmiket hangoztatni, de sajnos ki nem mondva az ellenzéki politikusok pontosan ezt hirdetik."


    Nem, nem ezt hirdetik, sose is hirdették. Mindegyik azt hirdeti, hogy ő az igazi. A többiek pedig nem igaziak - az újak például azért (is) hirdetik a régiekről, hogy, nem igaziak, merthogy már levitézlett régi arcok, régi klisék. De versenytársak, nem ellenségek, hanem versenytársak, hiszen a demokrácia egyebek mellett verseny is a politikai erők között. Egyúttal együttműködés is, amiről leginkább az új arcok, új klisék szeretnek mostanában elfeledkezni, mert azt akarják, hogy ők nyerjenek. Az ellenzékben most mindenki önérdekű, feledve az ország érdekét. De nem diktatorikusak! Versenytársaik vannak, nem ellenségeik! Az Orbán mondja a kilencvenes évek közepe óta, hogy aki nincs velünk az ellenünk, a haza nem lehet ellenzékben, működik az Országgyűlés ellenzék nélkül is..., satöbbi. (Értelemszerűen nincs a Jobbikról és más hasonló szélsőséges pártokról szó, amikor a - demokratikus - ellenzékről beszélünk.)
  5. 27 rworse
    rworse
    2017. november 12., 13:20
    yoyo
    "Mi lesz itt így?"

    Erről érdemes például megnézni a grrreselyű által említett tegnapi ATV-s Békesi-interjút. Összefoglalja, hogy miért szinte biztos, hogy 2018-ban is fölényesen nyer a Fidesz, és miért nagyon valószínű, hogy ha majd esetleg az azutáni ciklusban megbukik, akkor rövid időn belül újra visszakerül a hatalomba, tehát legalább kétszer kell megbuknia az Orbán-rezsimnek, hogy egyszer el is menjen. Ez van. Ilyen az ország. Ilyen állapotban van az ország. Nincs ellenszer. Ami persze nem indok, és nem mentség, hogy a mai ellenzék olyan balfácán és önző, amilyen, mert persze lennének működőképes demokratikus, becsületes eszközök az Orbán-rezsim leváltásához, de mint Békesi valószínűsítette, kétszer kell majd leváltani, hogy egyszer tényleg elmenjen. Mert ilyen az ország. Orbán-rezsimista az ország nagy része.

    Ezzel persze már nagyon elkanyarodtunk az eredeti hitelminősítési témától. Még egyszer visszakanyarodnék rá. Ha már idekerült, akkor megint Békesit idézve, mert az ország egyik leginkább az ismereteket integrálni képes kutatója, közszereplője. Ugyan nem tudom, hogy a grrreselyű miért vont le unióslélegeztetőgép-ügyi és költségvetési-államháztartási megállapításokat a Békesi interjúra hivatkozva, hiszen ebben az interjúban erről nem volt szó, teljesen másról volt szó, jelesül a 2018-as választásokról. De szőrmentén, a pártprogramok kívánatos irányai kapcsán azért Békesi a témánkhoz is hozzászólt - mondom, csak közvetve, hiszen másról beszélt.

    -.-.-.-.-
    "...perdöntő az Európai Unióhoz való viszony. Ezen belül is azt gondolom, hogy az átalakuló, formálódó Unió elmélyülő integrációjában Magyarországnak részt kell venni. Ha nem vesz benne részt, olyan óriási pozícióvesztést szenved el, amelynek a gazdasági hátrányai a következő tíz évben szinte már beláthatatlanok."
    "Nyilvánvalóan nem lehet a magyar gazdaságot ebben a két pólusban elhelyezni. Magyarul, az életképtelen kis- és közepes vállalkozások és a korszerű eszközökkel rendelkező, piacképes termékeket gyártó multinacionális cégek. Hogyha nem vagyunk képesek az oktatással, a kutatás-fejlesztéssel, a támogatásokkal felkészíteni ezeknek a vállalkozásoknak legalább azt a részét, amely legalább beszállítója tudna lenni egy modernizációs nagyiparnak, nagyvállalatoknak, akkor esélyünk sincs. Ez pedig képzés, továbbképzés, oktatás, fejlesztés, azaz, minden olyan, ami ma háttérbe szorul. Nem az ipari termelés fogja a magyar gazdaságot hosszútávon életképessé tenni, ez egy tökéletesen téves zsákutca."
    -.-.-.-.-.-

    Szóval, a "Mi lesz itt így" kérdésedre én is azt válaszolom, továbbra is, hogy egyelőre öles léptekkel haladunk az ország - többek között gazdasági - "lemaradításának", relatív - és abszolút - tönkretételének útján. Ez a realitás. Ez nem kis részben persze az ellenzék balfácánságának és önzőségének is a hibája. Mert egymással foglalkoznak, nem azzal, hogy a behülyített orbanohorthystákat kihülyítsék, visszatérítsék. De nem Petschnigék önhülyítenek. Ők a realitást mutatják. Én csak ezért ragadtam itt billentyűt, hogy kifejezzem feléd, a realitás bizony az, amit Petschnigék szajkóznak hat-hét éve. És teljesen más volt a realitás a Gyurcsány-Bajnai kormányok alatt. Akkor az állam által felvett hitelekből elsősorban a gazdaság fejlődését, modernizálását finanszíroztuk - nyakunkon a száznapos programok irdatlan költségvetési terheivel, de az eladósodás közben az ország gazdasága nagy léptekkel éregette utol az előtte levőket! Modernizálódott, hatékonyodott, termelékenyedett a gazdaság, egyre inkább kitermelte a száznapos programok költségeit, ezért voltak türelmesek a hitelminősítők - rosszkor jött a válság. Most, az Orbán-Matolcsy rezsim minden téren teszi tönkre a gazdaságot, rengeteg pénzt olyasmire folyat el, amik miatt hátrébb kerülünk, leszakadunk, tönkremegyünk gazdaságilag. És recesszióban vagyunk.

    De az Orbán-rezsim a hatalmi módszereivel megszerezte az elegendő szavazó szavazatát, elméjét, ezért mondja Békesi, hogy egy legkorrektebbé, leghatékonyabbá alakuló ellenzéknek is valószínűleg majd kétszer kell leváltania az Orbán-rezsimet, hogy egyszer elmenjen - mert elsőre minden mai jel szerint hamar vissza fog jönni. Mai jelek szerint törvényszerűen. Mert megvalósultak már az okai ennek - persze, jelentős részben az ellenzék balfácánsága és önzősége miatt, de ez nem idevaló, amikor a hitelminősítésünkről van szó, mert Petschnigék károgása nem önhülyítés, hanem a realitás.

    Mégegyszer elnézést a túlbeszélésért, de ez van. Szahar van. Übü papa és Übü mama van, pfinánclován a pfinánckardjával. Szahar van. Gazdaságilag is, költségvetésileg is, államháztartásilag is, hitelezettiminősítésileg is. Komplett szahar. EZ VAN.
    És nincs igény, a Békesikre, Bokrosokra, Bajnaikra, akik ki tudnák húzni a szaharból az országot. Merthogy csak ők tudnák, ezek a régi arcok, régi klisék. "Szél Bernusok", Karácsonyok (lásd az általad igényelt új arcok, új klisék) nem fogják tudni kihúzni az országot, ha véletlenül odakerülnének - amint éppen Békesi mondja Szél Bernadettel kapcsolatban, ez a kabát annyira nagy rá, hogy gondolni is nevetséges Szél Bernadettre, mint adekvát kormányfőre.
    Elnézést a gggreselyű-patent Bernus-ozásért, de most erre volt szükség, ugyanis sehol, értsd sehol nincsenek azok az általad kívánt új arcok, új klisék, mert akik és amik vannak, komolyan vehetetlenek. A régi arc, régi klisé Bokros, Bajnai, Békesi, horribile dictu, Gyurcsány(!) van akkora volumen, hogy vezetője lehetne annak, hogy az ország kihúzza magát a mély szaharból az Unió segítségével.
    Iszonyatos szarban vagyunk!!! Sőt, SZAHARBAN!!! Évtizedekre előre!
    Ennek a szaharnak egy része persze relatív, hiszen az Unió szorgalmasan lapátolja le rólunk a szahart, de ez ahhoz kevés, hogy ki is másszunk belőle.
  6. 26 yoyo
    yoyo
    2017. november 12., 11:31
    rworse, neked mindenben hatalmasan igazad van!
    A fidesz képes volt agresszor módra átlépni a határokat, átírni a szabályokat, átvenni az erdő fölötti uralmat, az erdő lakói meg lelkesen vagy morogva, de elfogadták ezt.

    És mégis.
    Mi lesz itt így?
    Az egyetértés abban, hogy "igazunk van", kutyafüle.
    Ha pedig azoknak, akik egyetértenek abban, hogy igazuk van, mégsincs igazuk, akkor meg duplakutyafüle. Sőt kutyafüle a négyzeten.

    Egy dologban pedig neked nincs igazad.
    "Melyik ellenzéki párt mondja folyton ugyanazt, miszerint aki nincs velünk, az ellenünk?"
    A fidesz valóban szokott ilyesmiket hangoztatni, de sajnos ki nem mondva az ellenzéki politikusok pontosan ezt hirdetik.
  7. 25 rworse
    rworse
    2017. november 12., 10:42
    yoyo
    "és a harmadik, legnagyobb csomag pedig az volt, hogy egy a rendszerváltás utáni politikákból kiábrándult társadalomnak nagyjából a változatlan kliséket és ugyanazokat a fazonokat próbálta az ellenzéki mainstream lenyomni a torkán..."

    Na de ezt legeslegelsősorban a Fidesz csinálta-csinálja megszakítás nélkül a '90-es évek közepe óta minden határon túl, és triumfált is vele minden határon túl, csak ki kellett várnia az idejét, amikorra beérik ez a politika. A Fidesz éppen azzal és csakis azzal triumfált, amit az ellenzék szemére vetsz, mint legnagyobb hibát. Ahogy te magad felhívtad rá a minap a figyelmet: azt a 2006-os, a Gyurcsány által agyonnyert vitát persze, az Orbán nyerte meg vastagon. Azzal, amit most is csinál. Azzal, amit az ellenzéken kérsz számon. Az ellenzékben szinte senkit se látsz az élvonalban a rendszerváltó elitből, a Fideszt ellenben ma is ugyanaz a mag irányítja - az a mag persze fogyatkozott '93 óta, de le nem cserélődött. Majdnem 25éve ugyanazokat a kliséket használják, amelyek nem mellesleg a leváltott rendszer "bolseviki" kliséi minden tekintetben - természetese horthysta köntösben, hiszen a magyar társadalom többsége évszázadok óta jobboldali kispolgár és dzsentri. A Fidesz azzal triumfált minden határon túl, hogy a "a rendszerváltás utáni politikákból kiábrándult társadalomnak nagyjából a változatlan kliséket és ugyanazokat a fazonokat" nyomta le a torkán. És lenyomta. Eltartott egy ideig, amíg teljesen le tudta nyomni gyomorig, hiszen egy darabig sokakban kitartott a rendszerváltás éthosza, sokan akartak állampolgárok lenni, de aztán egyre kevesebben, ma meg még kevesebben. Az úgynevezett ellenzék már sokszor megújult a rendszerváltás óta, sokszor cserélt elitet is a rendszerváltás óta, de éppenhogy a változatlan klisékre és ugyanazon fazonokra van elsősorban igény.

    De ebbe én már nem akartam volna itt belemenni, én csak arra reagáltam végig, hogy
    "Tudom, lesznek, akik majd bebizonyítják, hogy a cikkben leírtak torzképet festenek a magyar gazdaság állapotáról, és valójában az összeomlás szélén áll az ország, csakhogy néha az önhülyítés a legnagyobb ellenség."
    Az önhülyítés valóban a legnagyobb ellenség, a Fidesz az önhülyítők hülyítésével szerzi a szavazókat huszonöt éve. Nem az az önhülyítés, hogy "összeomlás szélén áll az ország", mert ott áll, évek óta az összeomlás szélén egyensúlyozza, billegteti az országot a Fidesz. Amikor nagyon megbillen(ti Orbán-Matolcsy), akkor gyorsan visszataszajtanak egyet rajta (a csinovnyik Varga, illetve az Uniós pénzek), de Orbán-Matolcsy és társai továbbra is ott billegtetik. Öncélból.
    Persze, érthető, hogy az úgynevezett ellenzéken akarsz kritizálódni, hiszen nagyon súlyos kritikákkal lehet illetni az úgynevezett ellenzéket, de ez nem volt a legmegfelelőbb alkalom, ugyanis éppen az a helyzet itt a "felminősítés" témájában, amit hitelteleníteni próbáltál. A "felminősítés" szalonbóvliból szalonbóvli pozitívra történik. Nem Petschnigék az önhülyítők - persze, egy kicsit ők is, hiszen egy kicsit mindenki az, de nem ők "az" azok. Nem jó helyen és időben morfondíroztál azon, hogy Petschnigék esetleg néha túlhajtanak vészforgatókönyveket, ugyanis vészben vagyunk, évek óta folyamatosan. A mostani tündérmesés kormánynak "köszönhetően". Ja, és el ne feledjem! Szerinted mennyivel kisebb az ország devizatartaléka, mint 2010-ben?! És mennyivel fogy mostanában is?!
    És de, a rengeteg pénz igen jelentős része a semmibe folyt-folyik úgy, hogy amibe belefolyt, annak a fenntartása egyre nagyobb költségeket emészt fel.
    Azt nem fogadod el most, hogy elsősorban NEM a balfácán és önző ellenzék miatt egyeduralkodik az Orbán-rezsim, hanem elsősorban Orbán miatt, aki ráérez, hogy a magyar néplélek milyen. És az éppen olyan, amilyen. Az úgynevezett mostani ellenzék ugyan önző és balfácán, de közel sem ez a legnagyobb baj vele, hanem hogy a demokráciában mozgott és mozog a rendszerváltás óta, csakhogy nagyon hamar elapadt az igény a demokráciára.
    Félre ne érts, én ugyebár rengetegszer szajkóztam már, hogy az ellenzéki kis pártocskák mind az ország sírásásában vesznek részt azzal, hogy nem fognak össze egy demokratikus balliberális gyűjtőpárttá. De nem attól többé vagy kevésbé sikeres adott ellenzéki párt, hogy mennyire képes megújulni - sőt. Politikai rejtett csodák nincsenek, már rég felfedeztek mindent, éppenséggel, ha Északnyugat-Európa fejlődésébe nem zavarna bele a huntingtoni globális civilizációk háborúja, akkor ott már a fukuyamai "történelem vége" valósulna meg. Magyarország, a magyar ember még hátrébb tart, ez a fő probléma, ezt használja ki az Orbán-rezsim, éppen a a régi klisékkel és ugyanazon arcokkal. Melyik ellenzéki párt élén látod ugyanazokat, akik a rendszerváltáskor is párt élén voltak? Melyik ellenzéki párt élén van folyamatosan ugyanaz a két-három ember '88 óta? Melyik ellenzéki párt mondja folyton ugyanazt, miszerint aki nincs velünk, az ellenünk? Egyik se. A Fidesz ellenben pontosan így.

    És ahogy a grrreselyű ugyebár a Békesi-interjjúra hivatkozik, nagyon helyesen, az nem igaz, hogy Petschnigék ne ugyanazt mondanák, amit Békesi, csak kicsit sarkosabban. Ugyanis a grrreselyű állításával ellentétben Békesi is mondja (természetesen), hogy az Unió tart minket "lélegeztetőgépen". Békesi is (természetesen) azt mondja, hogy ha elapadnának a támogatások, akkor nagyon komoly kiigazító lépéseknek kellene következniük az államcsőd megakadályozására. Ahogy én is mondom, természetesen akkor ezek a kiigazító lépések megtörténnének, nem kerülnénk államcsődbe, hiszen természetesen megtörténnének a kényszerű kiigazítások - lehetséges, hogy ehhez az Orbán át is adná a hatalmat a mostani ellenzéknek, hogy ne neki kelljen viselni az ódiumát, hanem a "csak megszorításokban gondolkodni képes" "szocneolibeknek".
  8. 24 harcolj
    harcolj
    2017. november 12., 09:41
    Galambocskáj maga szerencsétlen, a 3 százalék nem azt jelenti, hogy ha ezt nem kapnánk 97 %-ból tobzódhatnánk, mert a GDP el lesz költve bizony ha nem tudná. Eddig ugye a belépésig mínuszban voltunk, az uniós támogatás bizony a gazdaságot lendíthette volna meg, de az ön tomportársai ezt ellopták, közvetve úgy hogy haszontalan dolgokkal kábították a népet (ld. pl. általános főtérkövezés, stb.) Igazi magyar ipar nem fejlődött, innováció sem ebből a pénzből.Kivéve a gyevi bírót (ld. Mészáros Lőri) Ha annyire nem volt szükség erre az "apróra" akkor ugyan a nyugdíjpénzeket mért lopták el. Kellett új galambdúcra...na persze,
  9. 23 galambocskám
    galambocskám
    2017. november 12., 08:34
    A Békesivel való ATV-és riport linkjét beraktam az szerencsétlen maszophoz.

    Békesi nem szereti az Orbán-kormányt, ezzel aligha vádolható. De gazdasági összeomlásról, államcsőd közeli állapotról nem beszélt és azzal sem hozakodott elő hogy a magyar gazdaságot az uniós támogatások tartják életben, esetleg lélegeztetőgépen hogy az ellenzék kedvenc megállapításait idézzem.

    Az uniós támogatások - Juncker szerint - a magyar GDP 3 (három) százalékát teszik ki. Ha ezek nem lennének az érzékeny veszteség lenne de összeomláshoz aligha vezetne.

    Az viszont igaz, hogy magyar gazdaság vezérlése protekcionista. De ezt eddig is tudtuk. Senkinek a figyelmét nem kerüli el hogy nem árt fideszesnek lenni ha valaki labdába akar rúgni gazdasági és egyéb értelemben.
  10. 22 galambocskám
    galambocskám
    2017. november 12., 08:27
    A Török Szultán beszélt arról valamelyik régi kormányinfón hogy a gazdasági elemzők , azok amelyek az országok le és felminősítésével foglalkoznak tökéletesen tisztában vannak a tényleges helyzettel és a legkevésbé sem befolyásolja őket az hogy az aktuális kormány milyen adatokat közöl a gazdaság állapotát illetően.

    Ezeket az elemzőket nem érdeklik az esetleg kozmetikázott adatok, amelyekkel Brüsszelt talán lehet etetni, de őket nem.

Komment írásához vagy regisztrálj

Legfrissebb Narancs

Ugrás a semmibe
Mi lesz a Néprajzi Múzeummal?
Veszélyes takarékoskodás?
Vita a rákgyógyszerek finanszírozásáról
Interjúk
Péterfy-Novák Éva, Thierry Frémaux
Tartalomjegyzék Legfrissebb Narancs

best of Narancs

Vélemény

még több Vélemény...