Ezért nem tett feljelentést a BKV a metrón verekedő biztonsági őrök ellen

  • - urfi -
  • 2017. január 29.

Lokál

Sokan kiakadtak, hogy a BKV miért nem tett jogi lépéseket. Most megtudhatjuk, miért.

Pénteki cikkünk olvasói közül sokan ingerülten reagáltak a BKV kijelentésére, miszerint nem tesznek feljelentést a BKV alvállalkozója, a Tom Controll Zrt. biztonsági őrei ellen, akik összevertek egy kéregető férfit. A rendőrség ettől függetlenül garázdaság vétsége miatt nyomozást indított és szombaton el is fogta a két vagyonőrt. A Tom Controll Zrt. azóta sem tartotta fontosnak, hogy reagáljon, de a BKV információi szerint az őrök munkaviszonyát azonnal megszüntették.

A BKV most újabb levelet írt lapunknak, amelyben elmagyarázzák, miért nem tettek feljelentést, és a biztonsági cégről is van pár keresetlen szavuk.

Íme, a levél:

Megkeresésére az alábbi kiegészítő tájékoztatást adjuk:

Az intézkedő személy- és vagyonőrök magatartása összeegyeztethetetlen a BKV alapelveivel. Társaságunk 1929 Ft/ óra rezsióradíjat fizet a vagyonőrzésért, amiért elvárható – és el is várjuk –, hogy képzett és kulturáltan intézkedni tudó vagyonőröket alkalmazzon a Tom Controll Zrt.
Fellépésük során a vagyonőrök súlyosan megsértették a vonatkozó jogszabályi és szakmai előírásokat, utasításokat. Aki olyan kihívóan közösségellenes erőszakos magatartást tanúsít, amely alkalmas arra, hogy másokban megbotránkozást, riadalmat keltsen, garázdaságot követ el.

Az esettel kapcsolatban a BKV nem tett feljelentést, hiszen a garázdaság mint bűncselekmény hivatalból üldözendő, vagyis a rendőrség feljelentés megtétele nélkül is eljár.

Az eset részletes leírását és a videót itt találják.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.