Martin Scorsese végre megint gengszterfilmet készít, de a projekt egyre többe és többe kerül

  • Gera Márton
  • 2018. március 15.

Mikrofilm

A bűnözőket a filmvásznon is meg kell fizetni.

Már biztosan tudhatjuk, hogy melyik Martin Scorsese legdrágább filmje. A legfrissebb hírek szerint ugyanis a jelenleg is forgó mozija, a The Irishman büdzséje most éppen 175 millió dollárnál jár, és a gengszterfilm zenéje még el sem készült, így alighanem még többe fog kerülni a film. Csak összehasonlításképp: Scorsese legutóbbi filmje, a Némaság 46 millióba, míg a 2014-es A Wall Street farkasa is csupán 100 millió dollárba került.

false

 

Fotó: Facebook/The Irishman

A CGI-lehetőségeket is rendesen kiaknázó The Irishman eredetileg a Paramount berkeiben készült volna, ám a stúdió drágállotta a projekt költségeit, így végül a Netflix állt oda Scorsese mellé. A projekt elszálló költségvetéséről már az elmúlt hónapokban is többször lehetett olvasni: eredetileg csupán 100 millió dolláros költségvetésről volt szó, aztán ebből 125, végül pedig 140 millió dollár lett, ami most ismét emelkedett. Jogosan merül fel a kérdés, hogy mégis mire kell ennyi pénz, de a The Irishman láthatólag a hollywoodi szuperprodukciókkal szeretné felvenni a versenyt, függetlenül attól, hogy a Netflixre készül. A streaming szolgáltató pedig az utóbbi években igyekszik felvenni a versenyt a legnagyobb stúdiókkal: csak idén 8 milliárd dollárt terveznek elkölteni saját gyártású filmekre és sorozatokra.

Hogy a The Irishman visszahozza-e majd az árát, arra szinte lehetetlen válaszolni, és a nézettségi adatokat nem közlő Netflix sem valószínű, hogy részleteket osztana meg a film 2019-es premierje után. Annyi mindenesetre bizonyos, hogy a gengszterfilm valódi sztárparádéval igyekszik meggyőzni a nézőket: szerepel benne Robert De Niro, Al Pacino, Harvey Keitel és Joe Pesci is.

Kövesse a Magyar Narancs filmes blogját, a Mikrofilmet, amely rendszeresen új tartalommal jelentkezik. Ajánlók, előzetesek, toplisták, és még sok minden más a Mikrofilmen!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.