Négy lövéssel, brutális módon végezték ki a híres rappert, de Johnny Depp sejti, ki áll a leszámolás mögött

  • Gera Márton
  • 2018. május 22.

Mikrofilm

Sok-sok mocsok, korrupció és hazugság a hamarosan érkező krimiben.

„Egy ilyen ügy csak akkor nem oldódik meg, ha a rendőrség nem akarja megoldani” – mondja Johhny Depp a City of Lies legújabb előzetesében, amelyben most kivételesen se kalóznak, se Kalaposnak nem öltözik be a színész, csupán a haját vágatja le egy kicsit, hogy még autentikusabb Los Angeles-i nyomozónak tűnjön. A szeptemberben érkező krimiben ugyanis Notorious B. I. G., kevésbé ismert nevén Christopher George Latore Wallace gyilkolásának nyomába ered Depp detektívje, húsz évvel az eset után. Az amerikai rappert, B. I. G.-t 1997-ben ölték meg, amikor autójával a szállodájába tartott: a piros lámpánál egy Chevrolet húzott a kocsija mellé, amelyből több lövést adtak le rá, négy közülük el is találta a mellkasát. B. I. G.-t ugyan kórházba szállítottak, de az életét nem tudtak megmenteni. A City of Liesban Tupac Shakur meggyilkolásával is foglalkoznak majd, őt egy évvel B. I. G. előtt ölték meg, szintén egy autóból tüzet nyitva rá.

A film évek óta készül, sőt, 2016 óta már azt is lehet tudni, hogy Depp játssza majd a nyomozót, partnere pedig Forest Whitaker lesz, aki egy elszánt újságírót alakít. Eredetileg LAbyrinth: A Detective Investigates the Murders of Tupac Shakur and Notorious B. I. G. címen futott volna a mozi, de mindenki szerencséjére ettől elálltak a készítők. A film egyetlen szépséghibája, hogy a tettest a mai napig sem találták meg, így az alkotók vagy vaktában lövöldöznek majd, vagy tudnak valamit, amit az LAPD nem. Bár nemrég az American Crime Story első, O. J. Simpson ügyével foglalkozó évada éppen azt bizonyította, hogy nem feltétlenül a tettes érdekes, lehet úgy is borzasztóan izgalmas a történet, ha előre tudjuk, hogy új információkat úgysem tudunk meg egy üggyel kapcsolatban. A több mint húsz éve meggyilkolt rapper esete pedig mostanság valószínűleg még jobban foglalkoztatja a közvéleményt, az USA csatorna februárban mutatta be az Unsolved című sorozatát, amelynek első évada épp Tupac és Notorious B. I. G halálával foglalkozott 10 epizódon keresztül.

City of Lies | Official Trailer [HD] | Global Road

Based on the true story of one of the most notorious and unsolved cases in recent time, CITY OF LIES is a provocative thriller revealing a never-before-seen look at the infamous murder of The Notorious B.I.G. shortly following the death of Tupac. L.A.P.D.

Kövesse a Magyar Narancs filmes blogját, a Mikrofilmet, amely rendszeresen új tartalommal jelentkezik. Ajánlók, előzetesek, toplisták, és még sok minden más a Mikrofilmen!



Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.