Roppant ismerős forgatókönyv szerint akarták eltenni láb alól Orbánt a nyugdíjaskorú terroristák

  • narancs.hu
  • 2015. november 28.

Narancsblog

Hatvan pluszos terroristák akarták hidegre tenni Orbánt – már ha hihetünk Pintér Sándor TEK-et mosdató szavainak. A fedősztori majdnem kerek, csak sajnos roppant ismerős valahonnan.

Terroristákat fogott a múlt héten a TEK, kapitányuk, Hajdu János sietett is rögtön a tévébe, hogy eldicsekedjen vele. Az eredményt tudjuk. S miután napokig nem csitult a fellépése okozta közröhej, beindult a kormányzati szintű szerecsenmosdatás. Mert mégiscsak kontraproduktív lenne a jövőre nézvést, hogy eztán bárhol megjelenik Orbán – hollywoodi filmekből kölcsönzött jelmezt viselő, állig felfegyverzett, símaszkos – magángárdája, egyből kitör a gúnyos röhögés, legyen szó tényleges bűnözőkről, kínai petárdaárusokról vagy szimpla nyugdíjasokról, akiknek a kommandó véletlenül eltévesztette a házszámát… Gyorsan fedősztori kellett tehát, s lett is, de valljuk be, meg is látszik rajta a sietség.

false

 

Eszerint kiemelten védett kormánytagot mentett meg a TEK akciója, amelynek végeztével két 60+-os ürgét, a rettegett Magyar Nemzeti Hadsereg oszlopos tagjait sittre is vágtak. Mert meg akartak ölni egy „védett személyt”, azaz kormánytagot akart „kivégezni” az elfogott két férfi – erről beszélt Pintér Sándor belügyminiszter és Tasnádi László rendészeti államtitkár is tegnapi tájékoztatóján.

Hogy kit, nos, azt a Blikk logikázta ki, tulképp elég meggyőzően.

„Hajdu János, a TEK főigazgatója kedden arról beszélt, hogy azon személyek biztonsága miatt nyomoztak, akiket ők kiemelten védenek. Márpedig a TEK Orbán Viktor és Polt Péter legfőbb ügyész személyi védelméről gondoskodik, s miután a belügyminiszter kormánytagot említett célpontként, ebből is az következik, hogy Orbán Viktor volt a gyanúsítottak által fenyegetett személy. Ezt egyébként nem hivatalosan meg is erősítették a Blikknek.”

A történet nagyon szép és szinte kerek, majdnem tökéletes is, a nagy műhöz már csak egy idézet hiányzik, amit ezúton a szerecsenmosdatók rendelkezésére bocsátunk, ingyen és bérmentve. Bacsó Péter A tanú című filmjéből való.

„Mi ez? Bástya elvtársat már meg sem akarják gyilkolni? Én már szart érek?!”

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.