Éljen a 60 éves dia!

  • 2014. január 9.

Snoblesse

Diafilmdzsembori Sajdikkal, Zóráddal, Marék Veronikával.
false

Ezúton is köszöntjük a 60 éves magyar diafilmet, de egy puszta jókívánságnál és köszöntésnél sokkal többet érdemel a sötétbe borult gyerekszobák szépkorú kedvence. Mint hírlik, nagy ünnepségek vannak kilátásban s nagy coming outok az eddig rejtőzködő diafilmgyűjtők körében, de ne szaladjunk ennyire előre, különben is, a diafilm természetétől oly idegen az előreszaladás. Az eljövendő diafilmünnepek beharangozójaként is tekinthetünk a most nyíló (és február 16-ig nyitva tartó) 60 év, 60 diakép című kiállításra, mely 60 alkotó diafilmes munkásságából nyújt ízelítőt. A megidézett diaművészek között olyan nagyágyúk is vannak, mint Gyulai Líviusz, Marék Veronika, Sajdik Ferenc és Zórád Ernő. A belépés díjtalan.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.