Aj Vej-vej, New York, 1983–1993

  • 2012. augusztus 8.

Snoblesse

A nyolcvanas évek New Yorkja, ahogy Aj Vej-vej látta: East Village-i felolvasóestek, Tompkins Square Park-i tüntetések, Wigstock transzvesztitái és egy kezdő művész személyes élményei 227 fényképen, az Ernst Múzeumban.


Minden híres művész volt egyszer pályakezdő, még Aj Vej-vej is, noha ezt a világhírű kínai művészről (építészről, konceptuális művészről, szobrászról, fényképészről, bloggerről, kultúrkritikusról, Twitter-felhasználóról és a demokratikus értékek élharcosáról) jelenlegi sztárstátusza fényében nehéz elhinni. Ám valóban így történt, és ezt az a több mint tízezer fotó is bizonyítja, melyet a hajdan ismeretlen művész, az East Village egyik talpalatnyi bérleményének lakója New York-i tartózkodásai során 1983 és 1993 között készített. A töméntelen mennyiségű képből a mester maga válogatta ki azt a 227 fotót, amely az Ernst Múzeum kiállításán (októberig) látható. A nyolcvanas évek New Yorkja, ahogy Aj Vej-vej látta: East Village felolvasóestjei, Tompkins Square Park-i tüntetések, Wigstock transzvesztitái és egy kezdő művész személyes élményei 227 fényképen.

Figyelmébe ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.