Miniszterek gatyában

  • 2012. május 15.

Snoblesse

Egy úszómester sztárfotói a harmincas évekből.


Pusztai Sándort nem jegyzi a fotótörténet, ellenben az úszómester-történet igen: a fiatalon az operaénekesi pálya felé kacsingató, végül úszómesteri rangban szolgáló férfiú a húszas-harmincas évek Budapestjén, a Gellért és a Széchenyi fürdőkben teljesített szolgálatot. Fontos ember volt, aki nélkül megállt volna a fürdőélet. És e fontos embernek volt egy hobbija is – a fürdővendégek fotózása. Akik között megfordult a kor társadalmi elitjének színe-virága, így lett a fényképész hajlamú úszómester medenceparti modellje Karinthy Frigyes és Heltai Jenő, Klebelsberg Kunó és ifj. Horthy Miklós, Tolnay Klári és Alpár Gitta, Muráti Lili és Hatvany Lajos. A fürdőruhás nagyságokat és nagyságos fürdőruhákat megörökítő képek június 17-ig, tehát még a fürdőszezonban is láthatók a Mai Manó Házban.

Figyelmébe ajánljuk

Helyreigazítás

  • narancs.hu

Helyreigazítás az Egy elképesztő történet: gondnokság alá akarta vetetni egykori barátját, majd bíróságra ment, de a pert is elbukta című cikk miatt.

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.