Rutkai Bori és a Specko Jedno – lemezbemutató

  • 2013. február 4.

Snoblesse

Kigombolt snidling és kerti űrdiszkó a Trafóban.


Immár harmadik lemezénél tart a magas és alacsony embereknek nemcsak táncolási, de gondolkodási lehetőséget is nyújtó formáció. Az új lemez, mely a régit követi, sok mindenre rávilágít, például egyáltalán nem mindegy, hogy hivatalos vagy-e a ravatalra, vagy ravatalos vagy-e a hivatalba. A lényeg persze, hogy legyen mindig rajtad munkatanga. Az Anticity című lemezen még egy sor speckojednós életvezetési tanács („Egy örökölt zsebpörkölt az melegít csak igazán...”) meg egy kigombolt snidling található. Humor és melankólia, funk’n’roll, blues’on’bass, chi’n’punk és kerti űrdiszkó – és mindez egy helyen, az együttes enyhén dramatizált lemezbemutató koncertjén.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.