„Sok álmatlan éjszakám volt” – Udvaros Dorottya a POSZT-ról

  • narancs.hu
  • 2015. június 4.

Színház

„Az is megfordult a fejemben, hogy miért legyek a POSZT-on mint valami díszpinty” – mondja a fesztivál díszvendége, aki ma délután ünnepélyesen megnyitja a színházi találkozót.

Ma délután öt órakor, a XV. Pécsi Országos Színházi Találkozó ünnepélyes megnyitóján köszöntő beszédet mond Hoppál Péter kultúráért felelős államtitkár és Páva Zsolt, Pécs polgármestere. A fesztivált megnyitja Udvaros Dorottya színművész, a POSZT díszvendége.

Vele készített interjút Szentgyörgyi Rita, amelyet a csütörtökön megjelent nyomtatott lapszámban találnak. A Nemzeti Színház társulatának tagja azt mondja, egyedül a színház hatalmában hisz, a széthúzás pedig az egész színházi társadalom hibája.

false

 

Fotó: Sióréti Gábor

A POSZT körül kialakult helyzet fájdalommal és szomorúsággal tölti el Udvarost, erről így beszél:

„Sok álmatlan éjszakám volt, még az is megfordult a fejemben, hogy miért legyek a POSZT-on mint valami díszpinty. Sőt, az is eszembe jutott, hogy ezzel a szép kerek számmal zárjuk le, és ne legyen több POSZT, ha nem vagyunk képesek pár napot békében egymással tölteni. Emlékszem azokra az időkre, amikor a POSZT még különleges alkalom volt, és izgatottan vártam, hogy csak úgy lemenjek, és együtt lehessek a kollégáimmal. Soha nem az izgatott, hogy szerepel-e versenyben valamelyik előadás, amelyikben éppen játszom. A színházi találkozó alapgondolata a játékosságra épült, nem pedig arra, hogy vérkomolyan méregessük, ki vesz részt a zsűriben, vagy melyik előadás nyer.”

A POSZT-botrányról szóló cikkeinket itt olvashatják, az Udvaros Dorottyával készült teljes interjút pedig a legújabb Narancsban.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.