Visszamondja a zsűrizést a kritikus, akit Csáki helyére választottak

  • narancs.hu
  • 2015. április 11.

Színház

Zsigmond Andrea azt írja, nem látja át a magyarországi politikai viszonyokat, ezért nem vesz részt a POSZT zsűrijében.

Szerdán nyílt levelet tettek közzé színikritikusok, miután a POSZT nem fogadta el a Színházi Kritikusok Céhe által jelölt zsűritagot, Csáki Juditot. Az aláírók bojkottálják a POSZT-ot. A felhíváshoz – amelyet mások mellett a Magyar Narancs kritikusai kezdeményeztek – azóta bárki csatlakozhat a Revizor oldalán.

A POSZT szakmai tulajdonosai, a Magyar Színházi Társaság és a Magyar Teátrumi Társaság Csáki helyett Zsigmond Andrea színikritikust kérték fel zsűritagnak. Szerdán megkerestük a Babeş–Bolyai Tudományegyetem tanársegédjét, aki akkor még nem kívánt hosszabban nyilatkozni, mert meg akarta várni, hogy a Magyar Teátrumi Társaság mivel indokolja Csáki elutasítását. Annyit elárult: azzal keresték meg, hogy a két tulajdonos szervezet közösen kéri fel mint a POSZT zsűrijének egyetlen határon túli tagját, és erre valóban igent mondott. Hozzátette: „Nem értem, miért csodálkoznak, hogy Csákit nem fogadta el az egyik szervezet, azt hiszem, köztudomású, hogy nincs túl jó viszony közöttük.”

Zsigmond Andrea szombat délután ezt írta a Facebookon:

„Úgy döntöttem, hogy visszamondom a POSZT zsűrizését.

Azt hittem, mivel a két színházi szervezet együttesen kért fel, és kívülről jövök, teljesen politikamentesnek gondolva magam, ez a »tiszta«, szakmai tekintet jót fog tenni a fesztiválon.

De mivel nem látom át eléggé a magyarországi politikai viszonyokat, és meglehet, hogy egyszerűen ma ott nem lehet politikamentesnek maradni, ezért vissza kell vonulnom.

Ezt a problémát, ami ott van, én nem tudom megoldani.”

Összefoglalónkat itt, publicisztikánkat itt olvashatja a POSZT bojkottjáról.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.