|
„A bíróság jogerős döntése nyomán a Szépművészeti Múzeum végre kiadta a sokáig titkolt adatot, hogy hol is tárolta a múzeumból kölcsönzött nagy értékű műkincseket az Andy Vajna-féle TV2 újdonsült gazdasági igazgatója, Halkó Gabriella cége” - írta ma az Átlátszó. Nos, ezek szerint a titkos tárolási hely nem más volt, mint az V. kerület Szerb utca 9. egyik lakása, ami ugyan sem nem múzeum, sem nem galéria, ellenben Habony Árpádnak - ahogy azt még 2014. májusában írtuk - „kulcsa van a házhoz, ismeri a kapukódot, és szinte mindennap feltűnik az épületben”.
Noha azóta további érdekességek is terítéken voltak az épülettel kapcsolatosan, ám azóta sem tudta senki kideríteni, mégis mi a csudát keres ott állandóan Habony.
Most talán közelebb kerültünk a megfejtéshez. Ha ugyanis ebben a házban voltak a Szépművészeti festményei, akkor azokra vigyázni is kellett, márpedig erre a bizalmi állásra Habonynál keresve sem találhattak alkalmasabb embert.
Egyrészt Habonynak nincs semmilyen hivatalos állása, tehát nyilván ráért. Másrészt kendó-bajnoki múltja, az utcai közelharcban mutatott teljesítménye és koronagondnoki gyakorlata minden bizonnyal képessé teszik műkincsek őrzésére, akár erőszakos támadások esetén is. Harmadrészt eredeti végzettsége díszítőszobrász, tehát szakmabelinek tekinthető. És végül: közismerten vonzódik a vitrinekhez.
A másik lehetőség, hogy Habony mégsem teremőrként dolgozott a Szerb utcában, hanem tényleg ott lakik, és a Szépművészeti Múzeum egy füttyentésre odakölcsönözte a mintegy 300 milliót érő 10 antik képet, majd pedig körömszakadtáig titkolta ezt. De ez olyan szintű pofátlanság lenne, amit el sem tudunk képzelni a mindig visszafogott Nemzeti Együttműködés Rendszeréről.