A zökkenőmentes küldeménykezelést a Magyar Posta úgy éri el, hogy korlátozást vezet be a csomagfeladásban

  • Narancs.hu/MTI
  • 2017. november 10.

Villámnarancs

Karácsony előtt. Okos!

A Magyar Posta nagyon készül a karácsonyi dömpingre, méghozzá úgy, hogy nem az erőforrásait növeli, hanem a feladatait csökkenti: november közepétől ugyanis korlátozzák a csomagfeladást, bár ez a magánszemélyeket nem érinti, közölték ma az MTI-vel. „November 15-től csak a szerződéssel nem rendelkező üzleti partnereinél limitálta két csomagterméknél (MPL Üzleti csomag és MPL Netcsomag) a feladási mennyiséget, magánszemélyeknél nem, így ez a változtatás az egyetemes postai szolgáltatást nem érinti” – hangsúlyozzák.

Tájékoztatásuk szerint a visszavonásig a „zökkenőmentes küldeménykezelés érdekében” van az intézkedésre szükség, ami azokat a nem szerződéses ügyfeleket érinti, akik naponta legfeljebb 5 darab MPL Üzleti csomagot és 5 darab MPL Netcsomagot adhatnak fel. „A Magyar Posta az év végi élénk küldeményforgalomban is az eddig megszokott, magas színvonalú szolgáltatást tudja nyújtani ügyfeleinek” – ígéri a vállalat. (Tavaly, ugye, elég sok történet keringett arról, hogy a december közepén postára adott csomagok még január elején sem érkeztek meg.)

A rendelkezés a vállalkozásoknak csupán egy szűk körét érinti, azokat, amelyek sok csomagot adnak fel, de nem szerződnek egyetlen futárszolgálattal sem, vagy a jelenlegi szállító partnerük nem vállalja a többletküldeményük elvitelét. Egyetemes postacsomagként továbbra is feladhatnak 5-nél többet naponta ezek a cégek, amire azonban a posta 2-3 napos kézbesítési időt vállal.

A postások élményeiről az alábbi riportban olvashatnak bővebben.

Levél helyett üzenet

A postások egyre többet dolgoznak és keveset keresnek. Kevesebb a levél, kevesebb a sárga csekk, és kevesebb a dolgozó is. Végül mi marad a postának? „Tizenkilenc éve dolgozom kézbesítőként, de olyan még egyszer sem fordult elő, hogy 8 óra alatt végezzek a munkámmal.

Figyelmébe ajánljuk