Akkorát nyaltak a kereszténydemokraták Orbánnak, hogy beletörött a nyelvük

  • narancs.hu
  • 2015. július 26.

Villámnarancs

A tegnapi „nagy beszédtől” teljesen elaléltak a kereszténydemokraták. Nem csoda, hogy összevissza beszélnek.

Alighogy lelépett a miniszterelnök a világot jelentő deszkákról, gyorsan ki is adtak egy pofás közleményt, mely szerint „Tusványoson a miniszterelnök ismételten elkötelezte magát a nemzeti érdekek mellett, amire mostanában talán még nagyobb szükségünk van, mint korábban”.

false

 

Fotó: MTI

Arra ugyan nem tértek ki, hogy a fenébe lehet a „magyarok ellensége” a magyar baloldal, s persze arra sem, hogy végeredményben önmagukon kívül kit tekintenek magyarnak. Ám azzal a kiszólásukkal, hogy „a nemzeti érdekek egyben európaiak, hiszen ezeréves történelmünk és kultúránk minden szála ehhez köt minket”, tulajdonképpen a főnököt is sikerült túllicitálni, hiszen ezek szerint Magyarország (Orbán Viktor) az egyetlen, aki Európai valódi értékeit képviseli. „A KDNP kiemelten fontosnak tartja ezzel kapcsolatban azt a tényt, hogy a magyar kormányzatnak volt kellő elszántsága megkérdezni a embereket a nemzeti konzultáció révén, hogy mit is gondolnak az illegális bevándorlókkal kapcsolatos kérdésekről” – írják. Ez már önmagában is röhejes, de a végére még azt is odabiggyesztették, hogy „Magyarország az utóbbi években bebizonyította, hogy saját erőfeszítései gazdasági és politikai értelemben is hatékonyak, így sikerült elkerülnünk, hogy a görögországihoz hasonló kiszolgáltatott helyzetben legyünk kénytelenek élni”, és arra már tényleg nem lehet mit mondani. Vérlázító? Cinikus? Tálán inkább végtelenül szomorú. Ráadásul igazuk is van. Mi ugyanis valóban nem a görögországihoz hasonló kiszolgáltatott helyzetben vagyunk kénytelenek élni. Hanem abban, amit talán a kommüniké zárómondata fejez ki a legjobban, hogy ti. nem humorfesztiválon mondja valaki: „Orbán Viktor beszéde olyan volt, mint amit egy tabukat nem kerülgető, szókimondó, hazájáért aggódó politikus mondhat.” Tehát egy fásult, magába fordult, a vezetőjének kiszolgáltatott országban vagyunk kénytelenek élni.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.