Kedves nyugdíjasok, vége az amerikázásnak: fizetni fogtok, mint a katonatiszt!

  • narancs.hu
  • 2016. január 22.

Villámnarancs

Mióta Tarlós István úgy döntött, hogy saját terepén nyomja le Lázár Jánost, csodáknak lehetünk tanúi a Budapestinfón. Persze azt is tudhatja mindenki, hogy végződnek a erőlködések.

Tarlós István utóbbi napokban eszközölt felszólamlásaiban volt minden, csak olyasmi nem, ami a leghalványabban is utalt volna valamiféle gyerekszobára. Fővárosunk első embere oly kedvvel bunkóparasztozik, notórius hazudozózik, mint bármely tisztességben megőszült kocsmatöltelék. Nincs is ezzel semmi baj, hisz nem vagyunk egyformák. Nekünk például az tetszett legjobban, amit ma mondott a dugódíjról, nos, azt kétségkívül egy csúnya beszédéért sarokba állított napközis is megirigyelhette volna. A következő Budapestinfón nyilván azt is hozzáteszi majd, hogy pisi, kaki, pisi, kaki, aztán elpirulva kiszalad a teremből. Csak még előtte bemos egyet a nyugdíjasoknak.

false

 

Viszont komoly hibát követünk el, ha ez az „oldott” hangnem elvonja a figyelmünket Tarlós István mai legfontosabb üzenetéről: hamarosan véget ér a 65 év felettiek l’art pour l’art üdülési célú utazgatása a főváros tömegközlekedési eszközein. Azt különben is a rettenetes Horn Gyula vezette be. Igaz, a nyugdíjasturizmus e vadhajtásának kivezetéséhez kormányzati döntés kell, de lenne egy fogadásunk a tárgyban. Úgyhogy mától nyugodtan álmodhatnak a hatvanöt felettiek az őket csapatokban üldöző ellenőrökkel. „Hisz a kenyeret, a tejet, a parizert sem kapjuk ingyen” – tette hozzá az ugyancsak 65 feletti városvezető. Eztán biztos ő lyukaszt, amikor a Városházáról baktat haza tömött cekkerekkel a fonódón.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.