dvd - FRANCIA SZÉPSÉG

  • - kg -
  • 2011. június 30.

Zene

Lássuk csak, ki kit szeret. Otto odavan az új lányért, Junie-ért, de pechjére így van ezzel az olasztanár is.
Lássuk csak, ki kit szeret. Otto odavan az új lányért, Junie-ért, de pechjére így van ezzel az olasztanár is. És ha egy olasztanár szeret, ott Ottónak, az osztálytársnak csak a vigaszág jut. A nap szerelmi vesztese címre versenyben van Marie is, aki ma még titkos tanári szeretõ (ismét az olasztanár), s így joggal tarthat igényt kortársai megbecsülésére, de közel az idõ, mikor ismét unalmas életû diáklányként kell suliba mennie. Ha pedig valaki Matthias után kérdezne: õ egy mellékszálon okoz kis híján tragédiát, amiért Henri nevû osztálytársát kikosarazza egy kosaras miatt. Legutóbb, mikor Párizsban voltunk gimnazisták (Az osztály - 2008), a szerelem vendégtanárként sem tartózkodott a teremben, annál több volt viszont osztályellentétbõl és hátrányos helyzetbõl - akkor egy dokumentarista beállítottságú filmes (Laurent Cantet) figyelte a gyermekeket, most meg egy lánglelkû újromantikus, Christophe Honoré. Párizsban kiváló e név csengése, Szerelmesdalok címû musicaljét egyenesen az új újhullámként ünnepelték, s most is akad egy Otto, aki rágyújt egy lélektõl lélekig nótára. Lélektõl lélekig: más utat e film nem is ismer, ami ezen (a szerelmen és a szerelmi levelezésen) túl van, az nincs is. Van viszont epe és epekedés, popritmusban elkövetett köldöknézés, saját és más köldökének vérre menõ nézése. A Szerelmesdalok szerelmeseinek kihagyhatatlan, de másnak sem örömtelen idõtöltés, irodalmi pedigrével: ismét egy klasszikus (Madame de Lafayette: Cléves hercegnõ) lovagolt be a gimibe.

Forgalmazza a Gamma Home Entertainment

*** és fél

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.