film - AZ UTAZÓ

  • - ts -
  • 2011. január 6.

Zene

Nos, tisztelt ügyfeleim, merje még valaki azt mondani, hogy a magyar filmforgalmazás nem kelti a szerkesztettség látszatát hevesen! Íme a bizonyság: röviddel a Zimmer Feri 2 után a pesti mozikba került a Zimmer Anti 2 is, konkrétan a tiszteletbeli magyarnak számító Angelina Jolie és az ugyancsak méltán népszerű Johnny Depp főszereplésével, az Anthony Zimmer című pár éves francia szerelmi krimi újrájának formájában. Vagy másként: Halál(unalom) Velencében.
Nos, tisztelt ügyfeleim, merje még valaki azt mondani, hogy a magyar filmforgalmazás nem kelti a szerkesztettség látszatát hevesen! Íme a bizonyság: röviddel a Zimmer Feri 2 után a pesti mozikba került a Zimmer Anti 2 is, konkrétan a tiszteletbeli magyarnak számító Angelina Jolie és az ugyancsak méltán népszerû Johnny Depp fõszereplésével, az Anthony Zimmer címû pár éves francia szerelmi krimi újrájának formájában. Vagy másként: Halál(unalom) Velencében. Mint azt annak idején e hasábokon is megírtuk (Riviéra, oh, Riviéra!, 2006. június 15.), ez az Anthony Zimmer egy négyes tanuló elsõ filmje volt, s az alkotó annyira lengette benne a kalapját a nagy Hitchcock elõtt, hogy alig lehetett észrevenni, de emellett egy elég karakán állítást is megfogalmazott, jelesül azt, hogy a szerelemben nincsen választási lehetõség, csupán az eleve elrendelés az egyetlen létezõ út. Ami nem ilyen, az nem szerelem, dixi! Mivel az amerikai remake-ben ez már teljesen elsikkad, elárulhatom, a lényeg az, hogy bekötött szemmel is tutira kiválasztod a magadét, akkor is, ha éppen álorcában jár, s egy másik élethelyzetben arról is gondolkodás nélkül lemondasz, amiért egészen addig sívó oroszlánként ezer veszélyen át küzdöttél (a pénzért, a nagyon sok pénzért). Nos, ez lehet, hogy így van, lehet, hogy pont az ellenkezõje az igaz, de egy a lényeg: az amerikai közönséget biztosan nem érdekli, különben szóba hoznák most is. Nem, nekik az egészbõl az álorca és a háttér számít, a félreértések vígjátéka és néhány közhely (például a Danieli) az utazási irodák katalógusából. Kár.

Forgalmazza az InterCom

**

Figyelmébe ajánljuk

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”