Film

Blue Valentine

  • - kg -
  • 2011. augusztus 18.

Film

Állítólag Michelle Williams és Ryan Gosling - generációjuk nagy reménységei - egy teljes hónapig játszották civilben a házast, még össze is bútoroztak, hogy mire elérkezik az idõ, és a kamera elõtt kell elimprovizálniuk egy házasság végnapjait, színészileg begyakorolt veszekedéspanelekbõl dolgozhassanak. Állítólag Dustin Hoffman - egy kettõvel korábbi generáció nagy reménysége - három éjszakán át le sem hunyta a szemét, hogy mire elérkezik az idõ, és a Maraton életre-halálra nagyjelenete, hitelt érdemlõen adhassa a kialvatlan megkínzottat. Állítólag, mikor Sir Laurence Olivier rákérdezett fiatal kollégája kimerültségének okára, és Hoffman beavatta a metódusba, a brit színészkirály atyailag ennyit mondott: próbálja ki a színészi játékot, kedves fiam, úgy sokkal egyszerűbb!

Igaz, vagy sem, ki tudja, s könnyen lehet, Williams és Gosling esetében is túlzók a felkészülés körüli mendemondák, a vásznon azonban ott az összeköltözés látszata: két bazi nagy alakítás, két minden technikai kategóriában jeles jelenlét. Annál is jelesebb, mert a színészek nemcsak a megsavanyodott házasokat adják elõ, hanem a múló idõt, a savanyodás elõtti, pályakezdõ énjeiket is. Az unhappy end drámája mellé oda van téve szépen a happy kezdet, a bohó közeledés, a reményteljes egymásra találás egy-egy szép - bár a családi minták miatt kicsit már így is beárnyékolt - pillanata is. Az igazság kicsinek álcázott nagy pillanatai egymás sarkára hágnak, miközben ott visszhangoznak az egész produkció mögött a színészkirály híres szavai. Kedves fiúk, lányok...

A Budapest Film bemutatója

*** + fél

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.