Kevin Martin az izgalmas, kísérletező, s néha kontemplatívabb elektronika élő klasszikusa, aki az utóbbi két évtizedben leginkább The Bugként volt aktív. A 2009-ben, a Hyperdubnál már egy remek albumot is kiadó King Midas Sound triója pedig a fátyolos, melankolikus, szürke hangulatok zenéjét nyújtja – néha meglepően érzelmes tónusokkal. Mindez köszönhető vokalistáinak: a klasszikus triphop énekesnő-hagyományát igényesen folytató Kiki Hitominak, és a hol falzettben dünnyögő, hol blazírt hangon dörmögő soulpoétának, Roger Robinsonnak is. Aki hallotta két évvel ezelőtti maxijukon a Funny Love című, naiv egykedvűségtől szinte kicsattanó szerzeményt, az képben lehet az album hangulatát illetően. Ráadásul az Edition 1 egy négy állomásból álló sorozat első, mindjárt remekül sikerült darabja, ezúttal az osztrák gitáros-hangszobrász Fennesz közreműködésével: manipulált tónusai, gitárimprovizációi remekül fonódnak össze a Martin által produkált dub-drone-ambient kulisszával. Az album zömén néha még dub/hiphop ritmikával is megtámogatott, apatikus-szomorkás miniballadák követik egymást a csilingelő On My Mindtól a kicsit már indusztriál-dubos Meltig vagy a cipőbámulós Lighthouse-ig: ezek mintha a semmiben lebegnének, s csupán hangokból font finomabb-erősebb kötelékek tartanák meg őket. Ám a lemez második felére mindent elborít a finom köd: egyszerre disszonáns, mégis puha hangzások ejtik rabul, szippantják be a hallgatót; a hangok oly fokozatosan fogynak el a végén, hogy észre sem vesszük, mikor kiérünk az erdőből.
Ninja Tune/Neon Music, 2015