Lemez

A kétkedők nyugalma

Superbutt: Music For Animals

  • V. Á.
  • 2012. február 2.

Zene

A Vörös András énekes vezette Superbutt komoly változásokon ment át az elmúlt években, és ezek a tagcserék elég radikális zenei változásokat sejtettek.

A kiválóan sikerült előző lemez, a You And Your Revolution után ugyanis gyakorlatilag az egész zenekari tagság lelépett, beleértve a fő dalszerzőknek számító Szentpéteri Zsoltot és Szűcs Szabolcsot is. Vörös mellé a kreatív agy pozíciójába most az a Kovács Attila került, aki eddig leginkább olyan goromba underground metálzenekarokban reszelt, mint a Watch My Dying vagy a Sear Bliss.


A radikális változás be is jött, viszont a kétkedők megnyugodhatnak: a végeredmény egyrészt ezúttal is minőségi lett, másrészt pedig az is fellélegezhet, aki attól félt, hogy Kovács Morbid Angel-kópiát farag a Superbuttból. A Superbutt zenéje ugyan jóval komplexebb és metálosabb lett, Vörös jellegzetes dallamokat produkáló, mély fekvésű hangja még mindig közös kontextusba helyezi az új dalokat a régiekkel. A másodikként érkező Best Plays rögtön akkora sláger, mint az előző lemezLast Callja volt - még akkor is, ha a verzékben kimondottan thrashes zakatolást hallunk. A másik telitalálat az Evil Blues, ami úgy indul, mintha a következő Haunted-lemezt hallanánk, miközben a verzékben érdekes gitárhangokkal megspékelt, lötyögős shuffle-ba vált át, a harmadik pedig a záró Murder Of Socrates, ahol majdnem voivodos hangokból alakul ki egy hosszabb, epikusabb dal kellő súllyal odahelyezett énekdallamokkal. De alapvetően az egész lemez rendben van - még a bónuszdiszkre felpakolt három magyar nyelvű dal és a két feldolgozás is király.

Edge, 2011


Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.