Lemez

A kétkedők nyugalma

Superbutt: Music For Animals

  • V. Á.
  • 2012. február 2.

Zene

A Vörös András énekes vezette Superbutt komoly változásokon ment át az elmúlt években, és ezek a tagcserék elég radikális zenei változásokat sejtettek.

A kiválóan sikerült előző lemez, a You And Your Revolution után ugyanis gyakorlatilag az egész zenekari tagság lelépett, beleértve a fő dalszerzőknek számító Szentpéteri Zsoltot és Szűcs Szabolcsot is. Vörös mellé a kreatív agy pozíciójába most az a Kovács Attila került, aki eddig leginkább olyan goromba underground metálzenekarokban reszelt, mint a Watch My Dying vagy a Sear Bliss.


A radikális változás be is jött, viszont a kétkedők megnyugodhatnak: a végeredmény egyrészt ezúttal is minőségi lett, másrészt pedig az is fellélegezhet, aki attól félt, hogy Kovács Morbid Angel-kópiát farag a Superbuttból. A Superbutt zenéje ugyan jóval komplexebb és metálosabb lett, Vörös jellegzetes dallamokat produkáló, mély fekvésű hangja még mindig közös kontextusba helyezi az új dalokat a régiekkel. A másodikként érkező Best Plays rögtön akkora sláger, mint az előző lemezLast Callja volt - még akkor is, ha a verzékben kimondottan thrashes zakatolást hallunk. A másik telitalálat az Evil Blues, ami úgy indul, mintha a következő Haunted-lemezt hallanánk, miközben a verzékben érdekes gitárhangokkal megspékelt, lötyögős shuffle-ba vált át, a harmadik pedig a záró Murder Of Socrates, ahol majdnem voivodos hangokból alakul ki egy hosszabb, epikusabb dal kellő súllyal odahelyezett énekdallamokkal. De alapvetően az egész lemez rendben van - még a bónuszdiszkre felpakolt három magyar nyelvű dal és a két feldolgozás is király.

Edge, 2011


Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.