Becsukom a szemem, David Lynch vagy Wim Wenders filmjében vagyok, amerikai kisvároson autózunk keresztül, teremtett lélek sehol, lapos tetõs épületek, villanyvezetékek, kivilágítatlan neonok, napsütés vagy szürkület, leírhatatlan fény ül a tájon, ember így nem látja, csak operatõr, aztán sivatagos táj, bozótgolyókkal gurigáz a szél, végtelen távlat, fenyegetõ egyhangúság, de nem történik semmi, most még nem akarják szétlõni a fejünket, újabb déli kisváros, spanyol szavak keverednek a feliratok angoljába, kreol népek az utcán, barátságos rendetlenség, ráérõs nyugalom. Kinyitom a szemem, elõttem csajok ölelgetik egymást spagettipántos topban egy mobilfotó kedvéért, mellettük whisky vagy vodka jár körbe, csak el ne dobják, ha kiürül az üveg, egy srác faágra eszkábált román zászlót lenget, próbálok vele ellentétes ritmusban mozogni jobbra-balra, ne takarja ki a színpadot, de így se stimmel minden, hiába látom, hogy az egyik zenész piros végû ütõkkel kóstolgatja a marimbát, nem hallom a csilingelést, a pedálos steel gitár is csak látvány marad olykor, a hangja belevész a sûrûbe, és néha nem tudom, szándékosan suttog-e Joey Burns, vagy csak a mikrofonját nem sikerült beállítani. Viszont a trombiták tisztán és élesen hasítanak bele a levegõbe, ahogy kell, és mindig a legjobbkor - de ez már a kompozíció dicsérete -, ráadásul még azzal is megajándékoznak, hogy egyik számuk a Satisfactionre, egy másik a Love Will Tear Us Apartra fut ki, pedig amúgy teljesen más világban mozognak. Sajnos a hely alkalmatlan a zenéjüket jellemzõ finom hangzásokhoz, ha nagyritkán lehalkulnak, azonnal átbrummog a szomszédos színpadról a basszus, és hiányzanak a Carried To Dust album vendégénekesnõi is - de mindezzel együtt remek zenekar a Calexico, szívesen meghallgatnám õket zárt térben. De most ez van, lehunyom a szemem, vissza a mozimba. Világzenei Nagyszínpad, augusztus 12. ****
Figyelmébe ajánljuk
Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0
Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.
A Tisza Párt Nemzeti Menete: egészen új helyzetben találta magát egy magyar ellenzéki szavazó
Magyar Péter magáévá tette a Fidesz legsikeresebb dolgait, a szavazói pedig rácsodálkozhattak, hogy többen vannak és menőbb tüntetésekre járnak, mint a fideszéi.
Szerénység, elvtárs!
Ki hitte volna, hogy a magyar író Nobel-díjazása után pár nappal az ország legsikertelenebbje fogja elmagyarázni, mi az irodalmi siker?
1956 Szentesen: nem lőttek egymásra, hiszen régen együtt fociztak
Bár kiadták a tűzparancsot, 1956 őszén Szentesen véráldozat nélkül zajlott le a forradalom, ez a katonákon túl még sok emberen múlt. A gimnázium azonban számontart egy mártírt, aki Veszprémben tanított, és akiért özvegye 32 éven át járt ki a 301-es parcellához.
A béketárgyalás, ami meg sem történt
De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.
„A Péter azt mondta: ne féljetek. Én már nem félek” – tiszás aktivisták között Püspökladányban és Hajdúszoboszlón
Buzizás és újságosztás a piacon, nyomor a fürdőváros szélén. Hajdú-Bihar megyét elérte a változás szele, sokan kárhoztatják a Fideszt. Megnéztük a választókörzetet, ahol azt beszélik, Ruszin-Szendi Romulusz indulhat a Tisza jelöltjeként.
Fél disznó
A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?
Ketten a gombolyagok közt
Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépéseit viszi színre.
Kinek nevét párás üvegre írták
- - turcsányi -
Hogy Alfred Hitchcock életműve – különös tekintettel az ún. nagy műveire – hogyan öregedett, az nyilván hitviták terepe.
Dinnyék közt a gyökér
Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.
Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával
- Simonyi Balázs

