színház - Ágytörténetek

Színház

Éjjeli előadás az "dry Színpadon - kezdés 23.00-kor -, a főszerepben hatepizódnyi ágyjelenet. Férj és feleség (Neudold Júlia, Kovács Gergely) aktus után kisszerű kapcsolatát vitatja meg egy spangli és egy csattanós pofon kíséretében.

Egy másik szobában a homoszexuális Elvis Presley-imitátorok (Tasnádi Bence, Ficza István) tettek helyett a jólesõ szavakba feledkeznek. Míg a kielégületlen, katonaéhességgel küszködõ nõ - az infantilisan energikus Huzella Júlia - egy bakát (Simon Zoltán) visz haza, hogy töketlen férje helyett valaki valódi örömökben részesítse. Füstölõ illata terjeng, a keleti filozófia szerint berendezett szobában egyedülálló, fiatal anyuka (Tóth Eszter) - aki szexuális kiteljesedését egy spirituálisan túlfûtött másik nõ (Borbély Alexandra) oldalán találta meg - salátafalás közben tisztázza, hogy a szexen kívül semmi sem köti a másikhoz. Van itt még pedofil hajlamú, õszintén érzékeny tisztes polgár (Ficza István), aki gyermekfelvigyázóként lágereset akar játszani (Simon Zoltánnal), végül pedig egy idõs házaspár - Pálos Hanna és Rétfalvi Tamás sziporkázó játéka az elõadás abszolút csúcspontja - nosztalgikus estéjük során fiatal, aktív életükrõl mesél - a díszes dobozból egy lemerült vibrátor is elõkerül -, majd öregesen, koruk minden bájával, bújával-bajával, de annál lelkesebben bújnak össze.

A Presznyakov fivérek szinte (!) mindennapi hálószoba-történetekrõl írt jelenetei Dömötör András rendezésében (részben) túlmutatnak a megszokott párkapcsolati kliséken. És bár az összes sztereotip ismeretünk is visszaköszön, a darab remek alkalom, hogy a IV. éves színészhallgatók megmutassák, mit tudnak. A szórakoztatás mellett az elõadás a maga sokszínûségével - amihez Opra Szabó Zsófia vetített és valódi díszlete is nagyban hozzájárul - a felismerés élményét nyújtja: a történet otthonunkban folytatódik.

"dry Színpad, április 14.

****

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”