Marad

A szerk.

De ne legyenek illúzióink, nem szabadulunk ilyen könnyen (háromhavi gyalázat árán) tőle. A tolvaj, csaló, hazug Schmitt Pál velünk marad még jó darabig, hiszen kisdoktori aláírása továbbra is ott díszeleg Magyarország új alaptörvényén.

Most, hogy a Semmelweis Egyetem doktori tanácsa 16:2 arányban úgy találta, hogy a csaló Schmitt Páltól el kell venni a doktori címet, most, hogy a Magyar Nemzet szíves közvetítésével a főnökei is elküldték Magyarország tolvaj államfőjének a selyemzsinórt, hiába is handabandázott Szöulban a legnagyobb honi hazug, hogy ő márpedig marad, Schmitt Pálnak minden valószínűség szerint mennie kell. (Cikkünk megjelenése óta adott első interjújában Schmitt Pál azt MTV-nek az állította március 30-án, hogy ő márpedig nem mond le.)
De ne legyenek illúzióink, nem szabadulunk ilyen könnyen (háromhavi gyalázat árán) tőle. A tolvaj, csaló, hazug Schmitt Pál velünk marad még jó darabig, hiszen kisdoktori aláírása továbbra is ott díszeleg Magyarország új alaptörvényén. Ami mellesleg pontosan ugyanolyan, mint az aláírója.
Ezentúl tehát minden kisdiák, minden érettségiző kap a magyar államtól emlékeztetőül – hogy egy életre megjegyezze, hogy hol kell leélnie az életét – egy nagydarab hazugságot. A dr. főtolvaj aláírásával szentesítve.

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.