Úgy tűnik, nem csak a T-Systems érintett a múlt héten kirobbant BKK-botrányban. A vállalat több informatikai céggel kötött szerződést, hogy létrehozhassa modern digitális jegyértékesítő rendszerét.
Magát a rendszert a T-Systems rakta össze, amiért havonta 22-25 millió forintot fizet a BKK. A bérleti díjról szóló szerződésről a 24.hu úgy tudja, közbeszerzés nélkül született meg: egy a BKK-val kötött korábbi szerződésbe illesztették bele utólag.
A másik érintett cég a Kürt Zrt., amely közbeszerzésen nyert 234 millió forintot a BKK online jegyárusító rendszerének biztonsági ellenőrzésére. (A Kürt sajtóképviselője közben az Indexnek elmondta, hogy ez a közbeszerzés - noha Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója név szerint említette a Kürtöt a jegyárusító rendszerről szóló sajtótájékoztatón - alapvetően nem a most futó webes projekt biztonsági ellenőrzéséről szól.)
„A BKK meglévő infrastruktúrájának információbiztonsági állapotfelmérése és folyamatos auditálása az AFC (elektronikus jegyrendszer) projekt információbiztonsági felügyelete és minőségbiztosítása céljából” – hivatkozik az Index a közbeszerzési portál hirdetményére. A szerződést 2016. december 12-én kötötték.
Egyelőre sem a BKK, sem a Kürt Zrt. nem nyilatkozott az ügyben, így az sem teljesen világos, hogy a szerződés a most élesített rendszerre vagy a korábban RIGO névre keresztelt elektronikus jegyrendszerre vonatkozik.
A BKK jegyrendszerét teszteltük mi is, tapasztalatainkat itt olvashatják.
Egészen szánalmas, de a BKK e-jegyrendszere egy hét után is katasztrofális
Kipróbáltuk, és dobtunk egy hátast a vizesvébére időzített rendszertől. Nem is Magyarországon élnénk, ha nem úgy indult volna el a BKK elektronikus jegyvásárlási rendszere, ahogy: a közlekedési vállalat múlt csütörtökön hipp-hopp élesítette az online jegyértékesítési rendszerét, valahogy pont a vizesvébé előtt egy nappal, elvégre milyen dolog már az, hogy az idetévedő turisták csak papíralapú jeggyel vagy bérlettel tudják átszelni a fővárost?!