Az Index mögött álló cég egyik új tulajdonosa lelkes híve Orbánnak

  • narancs.hu
  • 2018. szeptember 18.

Belpol

Nem túl biztató.

Ahogy arról tegnap mi is beszámoltunk, a Spéder Zoltán megvált a két CEMP-cégtől (Cemp-x Online Zrt. és a CEMP SH Kft.) és az egész csomagot eladta Ziegler Gábor és Oltyán József magánszemélyeknek. Oltyán jelenleg  a KDNP Bács-Kiskun megyei szervezetének elnökségi tagja, bizottsági elnöke, emellett lelkes kommentelő, és cikkeket is ír, például az általa szerkesztett Bácsmegye.hu portálra – mutatott rá a 444.hu

Nagy kavarás az Index körül: Spéder megvált médiaérdekeltségeitől

Ziegler Gábor kereskedelmi vezető és Oltyán József vállalkozó tulajdonába került a Cemp-X, amely az Indexet birtokló céget is visszavásárolta. Megtörtént a múlt héten előre jelzett tulajdonosváltás a Cemp-X kiadóholding és az Index mögött is, Spéder Zoltán, Bodolai László és a Cemp-x Online Zrt.

„Végtére is megnyugtató eredménnyel zárult a 2018-as parlamenti képviselői választás. A Dél-Alföld 14 választási körzetéből 13-ban a Fidesz jelöltjét választotta meg a szavazók többsége. Így holnaptól várhatóan visszatér a nyugalom az országba, stabil marad a forint, a kormánynak biztos a többsége, talán még 2/3-os többsége is lesz, így semmi sem akadályozza meg, hogy az ország érdekében dolgozzon tovább. Ja, és Magyarország így nem lesz egy migránsország sem!!!” – írja Oltyán a választási eredményekről a fent említett oldalon.

A KDNP-s politikusnak egyébként az ellenzéki sajtóról is megvan a véleménye, a HVG-ről például ez:

„A HVG már nem Heti VilágGazdaság, hanem egy értelmetlen balos huhogóműhely. Annyira buták a médiához, hogy azt sem veszik észre, hogy az üzleti modell amiben működnek, kb 10 éve kiment a divatból. Kínos ez az ostobaság egy elvileg gazdasági lapnál. Kukába vele!"

Mindez nem túl biztató az Indexre nézve.

 

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.