Indulása óta veszteséges a felcsúti kisvasút

  • 2017. augusztus 7.

Belpol

Úgy tűnik, soha nem fog megtérülni a beruházás, a kormány mégis újabb milliárdokat szán a vasútvonal meghosszabbítására.

Az Atlatszo.hu még július elején közadatigénylésben kérte ki a Vál-völgyi kisvasutat üzemeltető Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítványtól a kisvonattal kapcsolatos bevételek és kiadások listáját, melyet most megkaptak.

A számokból kiderül, hogy bár voltak hónapok, amikor a jegybevétel meghaladta az üzemeltetési költséget, de 2016-os indulása óta 4,1 millió forint veszteséget termelt a vasút.

Ennek ellenére Lázár János még július közepén is azt nyilatkozta, hogy megtérülő beruházásról van szó. „Én úgy gondolom, ha Magyarországon egy fél év alatt 20 ezer ember használ egy kisvasutat, az megtérülő dolog. Én ebben semmi kivetnivalót nem látok, ez egy politikai hecckampány, ha nem Felcsúton épült volna a kisvasút, akkor senkit nem érdekelne. Csak Orbán Viktor miniszterelnök miatt érdekes.”

Egy július végi Magyar Közlönyből az is kiderült, hogy a kormány további 8,5 milliárd forintból fejleszti a turisztikai célú keskeny nyomközű kisvasutakat. A pénzből a Bicske–Felcsút Puskás Akadémia szakaszt is megtervezik, az alcsútdobozi arborétum és a Vértesacsa közötti szakaszra pedig megvalósítási tanulmányt készítenek.

Egy átszállással a Holdig: újabb hatástanulmány készül a felcsúti kisvasút bővítéséről

Mészáros Lőrinc a saját lapjának beszélt a bővítésről, a tanulmányt elvileg a MÁV készíti. A vasúttársaság egyelőre hallgat a részletekről. Nemrég vettük észre, hogy a Fejér Megyei Hírlapnak még márciusban azt nyilatkozta Mészáros Lőrinc, hogy a MÁV hatástanulmányt készít a Bicske és Székesfehérvár közötti korábbi vasútvonal jelenlegi állapotáról.

Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.