Bár a távirati iroda arról adott hírt kedd éjjel a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt.-ből származó értesülésre hivatkozva, hogy jöhetnek a Mercedes buszok Budapestre, az elképzelést támogatta a BKK és a BKV igazgatósága, a valóság más képet mutat. A BKK–BKV-igazgatóságok együttes ülése ugyanis nem szavazta meg, hogy szerződést kössenek a tendert megnyerő VT Transman Kft.-vel 150 új autóbusz közlekedtetéséről. A BKK ma kora este közleményt adott ki: „...tegnapi ülésein pozitívan elbírálta a BKK és a BKV igazgatósága, végleges eredményhirdetés azonban csak október közepén, 16-án várható. Az igazgatóság ezáltal arra biztosított időt, hogy amennyiben a korábbiakban a BKK-val megkötött feladatellátási szerződésben foglalt fedezetet a Fővárosi Közgyűlés nem látja biztosítottnak, ezt módja legyen időben alapítói döntésével az ajánlatkérő konzorcium tudomására hozni. A szerződések teljesítéséhez szükséges fedezet megteremtése, illetve a szerződésekben foglalt kötelezettségek teljesítése megkötött szerződések értelmében a BKK feladata, tehát a szerződés megkötése esetén a közszolgáltatások megrendelője a Fővárosi Önkormányzat megbízásából a BKK lesz.”
Mint arról a magyarnarancs.hu a birtokában lévő, a BKV vezetői számára augusztusban készült összeállítás alapján beszámolt, az új buszok külsős cég általi bérlése 1,5–2 milliárd forinttal kerül többe, mint ha a BKV maga bérelné. A BKK mégis elkötelezettnek tűnik a külsős cég megbízása iránt. (Az MTI tegnap olyan belső gazdaságossági vizsgálatot említett, amely ennek épp az ellenkezőjét állítja: azt, hogy olcsóbb, ha vállalkozó bérli a buszokat.) A mai közlemény mindenesetre az augusztusi elemzést támasztja alá, hiszen épp a fedezetet nem látja garantálva. Eszerint pontosan az az 1,5–2 milliárd forint hiányzik, amit a fővárosnak kellene kifizetni, méghozzá egy olyan válságos időszakban, amikor 10 milliárd forintos hitelfelvételre és 25 milliárdos folyószámlahitel felvételére készül, az állam pedig elvonja a BKV támogatására eddig adott 40 milliárd forintot. Mi több, jövőre 40–100 milliárd forint forráselvonás várható fővárosi szinten, ami egyaránt érinti majd a fővárosi önkormányzatot és a kerületi önkormányzatokat.
Úgy tudjuk, a szerződéskötés támogatottsága olyannyira bizonytalan, hogy a tegnapi BKK–BKV-ülésen a BKV igazgatóságának elnökét, a Tarlós István főpolgármesterhez több évtizedes ismeretséggel kötődő Várszegi Gyulát megbízták, hogy levélben kérdezze meg a főpolgármestert a fedezetről. Ha meglesz, akkor lehet szerződést kötni.