Orbán már ott tart, hogy ha nem ők nyernek áprilisban, Miskolcra fog menni az összes migráns

  • narancs.hu
  • 2018. március 2.

Belpol

A borsodi megyeszékhelyen járt a miniszterelnök, ahol fenyegetésre és burkolt cigányozásra is jutott ideje.

Miskolcon kampányolt Orbán Viktort, aki interjút is adott a helyi tévének, bár kemény kérdésekkel egyáltalán nem kellett szembenéznie,

nyugodtan tudott migránsozni, és „bevándorlóországgal” fenyegetni.

Orbán azt mondta, a legfontosabb kérdés a migráció kérdése, ezért az ő véleménye szerint erről kell gondolkodni és beszélni a legtöbbet. Ezzel egyébként világossá vált, hogy szó sincs arról, amiről az elmúlt napokban lehetett olvasni, vagyis hogy a kormány lejjebb tekeri a Soros Györggyel és a bevándorlókkal való fenyegetőzést.

Szerinte Magyarország előtt két út áll: vagy nemzeti kormány lesz, és akkor nem lesz bevándorlás, vagy Soros György emberei alakítanak kormányt, és akkor Magyarország bevándorlóországgá válik. Utalt arra, hogy a miskolci emberek „tudják, mi az a bevándorlás”, tapasztalták már korábban, amikor a városon kívül érkeztek ide magyar emberek,

ám az nem derült, hogy mégis mire utalt a miniszterelnök.

A 18. század végétő érkező galíciai zsidókra, esetleg a felvidéki magyarokra, vagy a 20. század második felében betelepülő romákra?

Orbán Viktor stadionba megy

Orbán Viktor stadionba megy

Fotó: Facebook/Orbán Viktor

Majd jött a fenyegetés is: Orbán szerint „a migránsok mindig nagyvárosokba mennek, a gettók, a no-go zónák ott alakulnak ki, a párhuzamos társadalmak, az együttélés minden nehézsége ott jelenik meg”, így szerinte igazából

Budapest és Miskolc kerülhet veszélybe.

A hódmezővásárhelyi vereségről annyit mondott, hogy számára ez volt a „riasztócsengő”, majd gyorsan hozzá is tette, hogy szerinte az ellenzék „paktumot köt a háttérben”, és a végén egyetlen embert fog indítani mindenhol. De ez a megszólalás sem lett volna teljes Soros György nélkül: Orbán szerint ugyanis akivel a paktumot megkötötték „a Soros-tervnek megfelelően megszavazza a Brüsszel által kért törvényjavaslatokat”.

(via Index/hvg.hu)

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.