Perel a Momentum: egy partnerlistával szúrták ki a szemüket

  • narancs.hu
  • 2017. március 24.

Belpol

„Izgatottan várjuk a tárgyalás kezdetét.”

A Momentum Mozgalom még február 13-án kérte ki a Budapest 2024 Zrt. szerződéseit, hogy kiderüljön mennyi pénzt költött feleslegesen az olimpiai pályázatra a kormány. Állításuk szerint az összesen 17 milliárdra becsült összegben nem szerepelnek az alkalmazotti bérek és a minisztériumoknak kiszervezett országimázs kampányok költségei sem, így a teljes költés biztosan magasabb volt.

Ráadásul a kikért szerződések helyett, a közérdekű adatigénylésre válaszul kapott adatokban csak egy lista szerepelt a partnerek nevével, a szerződések tárgyával és összegével, ezért a Momentum pert indít.

„A szerződések ismerete fontos ahhoz, hogy feltárhassuk, hogy a Budapest 2024 Zrt. felelősen és költséghatékonyan bánt-e az adófizetői pénzzel – mi izgatottan várjuk a tárgyalás kezdetét” – jelent meg friss közleményükben.

Közben a 24.hu is megvizsgálta a listát, amiből többek között az is kiderül, hogy a leginkább Rogán Antal szomszédjaként ismert Csetényi Csaba cégeivel több szerződést is kötött a Budapest 2024 Zrt.

  • A Csetényi Csaba érdekeltségébe tartozó Network 360 Kft. 123 millió Ft plusz áfáért vállalta hogy nyolc budapesti helyszínen, sportolók bevonásával biztosítja különböző sportágak kipróbálását.
  • Ugyanez a cég készített tíz rövidfilmet az olimpia népszerűsítésére, 61 millió forint plusz áfáért.
  • Szintén Csetényiék feladata volt 6,7 millióért, hogy workshopokat tartsanak, illetve a sportolói bizottság rendezvényeit szervezzék.

De olyan tételek is helyet kaptak a listán, mint

  • egyperces reklámfilm készítése 66 millió forintért
  • közvélemény-kutatás a 888.hu-főmunkatárs Fűrész Gábor cégétől 2.4 millióért
  • 8 prezentációs film – ezek az infrastruktúrát, az olimpiai helyszíneket, illetve sporteseményeket mutattak be – 80 millió forint plusz áfáért.
  • tíz darab Budapest etűdfilm, illetve három országos imázsfilm 230 millió forintért.
  • kétperces filmvágat gyártása nagyjából 16 millióért.
  • A reklámfilmekkel kapcsolatos szerződések összértéke meghaladja a 680 millió forintot. – írja a 24.hu.

    De nem járt rosszul a kormánynak tanácsokat adó Századvég sem, ők egymiilióért közöltek az olimpiával kapcsolatos cikkeket a Nemzeti Érdek c. kiadványban, valamint a folyóirat két számából felvásároltak tízezer példányt összesen 3,5 millió forintért.

    A listából az is világosan látszik, hogy bár február 22-én - épp amikor Fürjes Balázs a pályázat elnöke Fekete-Győr Andrással vitázott- jött a hír, hogy Budapest visszalép a pályázástól, a zrt. azonban még ez után is kötött szerződéseket korábbi kötelezettségvállalások alapján.

    Figyelmébe ajánljuk

    Mit jelent számunkra az új uniós médiatörvény?

    • Polyák Gábor
    Március 13-án az Európai Parlament is rábólintott, és így uniós jogszabállyá lett az európai mé­dia­szabadságról szóló törvény. A rendelet végleges szövegét hamarosan ki is hirdetik az európai közlönyben. Mit jelent ez az új szabályozás a magyarországi sajtóviszonyokra, és mit az európaiakra nézve?