Rég volt ekkora földindulás a médiában: mutatjuk, mi történt ma

szerző
narancs.hu
publikálva
2018. aug. 01., 19:15
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás

Percek alatt kitakarított HírTv, mini G-nap a Jobbik tévéjénél, sztárt igazolt vissza a Tv2, és ez még nem minden.

Visszaterelt HírTv

Amikor Simicska Lajos eladta mindenét, már tudni lehetett, hogy a HírTv napjai is meg vannak számlálva. A szerdára meghirdetett állománygyűlés előtt egy nappal lecserélték a csatorna portaszolgálatát, szerda reggel már a Fidesz-közeli őrző-védő cég, a Valton vette át a hatalmat a csatorna székházánál.

Maga az állománygyűlés mindössze három percig tartott a HírTv-nél, ahol a csatorna új tulajdonosa, Nyerges Zsolt bejelentette, ő marad a tévé tulajdonosa, és új vezetés is érkezik:

  • a vezérigazgató Répásy Bálint lesz, ő a bezárt Magyar Nemzeti Kereskedőházak Zrt. éléről jön,
  • a vezérigazgató-helyettes Szikszai Péter lesz, ő már dolgozott a HírTv-nél, onnan került a Magyar Időkhöz, majd az Echo Tv-hez,
  • az új hírigazgató Mentes Katalin (ő a poszt visszatérője, januárig Mészáros Echo Tv-jénél volt),
  • Liszkay Gábor, a Mészáros-féle Mediaworks irányítója (a G-napig a Simicska-médiabirodalom egyik vezetője) pedig ún. média-tanácsadó lesz.
false

 

A cél a G-nap előtti állapotok visszaállítása, így a változások nem álltak meg itt: Csintalan Sándor és Kálmán Olga műsorait azonnal levették a képernyőről – ez utóbbi helyett Orbán Viktor Tusnádfürdőn elmondott beszédét ismétlik. A további távozók között van Bodacz Balázs, Zimon András, Lampé Ágnes, György Zsombor, Teszári Nóra, Varga G. Gábor, és a Riasztás című műsor stábja is. Puzsér Róbert még nem tudja, marad-e a csatornánál, de arra számít, hogy inkább nem.

Az igazodás elég gyorsan lezajlott, a mai Híradóban már semmilyen belpolitikai hír nem volt a csatornán, számolt be az Index.

A fél hetes adásban arról beszélt a műsorvezető, hogy „visszatérünk a régi értékekhez, ott folytatjuk, ahol 2015-ben abbahagytuk”, majd felidézték a csatorna indulását, hogy konzervatív értékeket képviselő csatornaként indultak el 2002. december 2-án.

A 168 Óra eközben arról ír, hogy megzsarolták a HírTv teljes hírszerkesztőségét: vagy maradnak, vagy bezár a csatorna. Ha ugyanis a stáb nagy része feláll, nem lett volna, aki legyártsa a műsorokat. Így például a Kálmán Olga helyére Földi-Kovács Andrea beugró, Magyarország élőben című adását.

A HírTv véleményműsora ma a Magyar Hangra költözik, kilenctől a lap Facebook-oldalán lesz látható az adás.

Konok Péter a Facebookon írta le, hogyan zajlott a hatalomátvétel a HírTv-nél.

Mini G-nap a Jobbiknál

A Jobbikhoz kötődő N1Tv Facebook-oldalán is megjelent ma egy „búcsúvideó”.

Ebben a csatorna főszerkesztője, Kisberk Szabolcs és két másik szerkesztő (Magyar Klára és Szilvási Péter) azt mondja, hogy „Tiszta kéz”, „valódi magyar szív” és „józan ész”, majd lekapcsolják a villanyt.

A távozó főszerkesztő, Kisberk Szabolcs korábban a HírTv-nél dolgozott, akkor is egy egészen hasonló videóban jelentette be távozását, mondván, „Orbán nem geci”, majd leigazolt a Jobbik csatornájához.

Az N1Tv-t üzemeltető Jobbik közleménye szerint a tévé nem szűnik meg, csak a három szerkesztő távozott.

Távozik-e a Heti Válasz főszerkesztője?

Simicska kivonulásával a már csak online létező Heti Válasz is Nyerges Zsolthoz került. A lap főszerkesztője Borókai Gábor, róla szerdán azt írta a kormánypárti Magyar Idők, hogy lemondott a lap főszerkesztői posztjáról. Borókai a hvg.hu megkeresésére azt mondta, a hír nem igaz, nem mondott le, és nem is tervez lemondani. A 24.hu ugyanakkor úgy tudja, hogy Borókai a lapot kiadó Heti Válasz Kft. ügyvezetői posztjáról mondott le.

Sztárt igazolt vissza a Tv2

Az Andy Vajna tulajdonában álló Bors arról írt szerdán, hogy az Andy Vajna tulajdonában álló Tv2 leigazolta Hajós Andrást. Hajós korábban viharos körülmények között távozott a csatornától, aminek azóta többször is odaszólt, elsősorban a propagandaadóvá alacsonyított csatorna hírműsorai miatt. Most azonban egy új, nagyszabású show-műsor főszereplője lesz a csatornánál.

Távozik a Zoom.hu hírigazgatója

A Kreatív arról számolt be, hogy Murányi András közös megegyezéssel távozik, a hírigazgatói státusz ezzel megszűnik a Zoomnál. Tarjányi Péter, a portált kiadó STRAT-POL Kft. tulajdonosa azt mondta, Murányira főleg a tervezett médiaterjeszkedésben számítottak volna (rádiós piacon, illetve a vidéki nyomtatott sajtóban), végül azonban a kiadó letett erről a szándékáról, ezért válnak el útjaik. A tulajdonos azt mondta, hamarosan további újságírók érkeznek a portálhoz, melyről a mai napig nem tudni, ki finanszírozza.

szerző
narancs.hu
publikálva
2018. aug. 01., 19:15
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás
Cimkék:
Ezt már olvasta?

Kommentek

Rendezés:
  1. 9
    naki
    2018. augusztus 02., csütörtök 10:10
    szutykok
  2. 8
    Cyrano
    2018. augusztus 01., szerda 22:51
    Harcolj: válts browsert.
    A Firefoxból én sem tudtam belépni.
  3. 7
    harcolj
    2018. augusztus 01., szerda 22:17
    P.S.: Konok Péternek. Sajnállak. Gyere velem.
  4. 6
    harcolj
    2018. augusztus 01., szerda 22:15
    szóval akartam egy csomó mindent írni de a narancs elvette a kedvemet. Röviden: aki azt gondolta hogy orbán főgeci és simicska algeci összeveszett, az nagyot téved. Egyszerűen a választás előtt időben szétszedték az ellenzék veszélyesebbnek ítélt pártjait. Ugyan hiszi-e bárki is hogy simicska algeci varázsütésre átszervezte a hírtv-t liberálissal. Lófaszt. A 2 geci megállapodott a háttérben és eljátszották a nagyhalált. Hányinger ez az ország. Részemről vége. Összepakoltam
  5. 5
    harcolj
    2018. augusztus 01., szerda 22:10
    Órák óta próbálok belépni, de nem lehet ezért küldtem ezeket a betűket eddig
  6. 4
    harcolj
    2018. augusztus 01., szerda 22:09
    Ez a narancs is eg yfos nem lehet rendesen kommentelni
  7. 3
    tiszapolgári
    2018. augusztus 01., szerda 21:14
    A cikkben felsorolt változásokhoz képest jelentéktelen, de az én életemben fontos fordulat, hogy augusztus 11-től a két új csatornával bővülő Spíler TV-hez kerülnek át a La Liga-közvetítések. A Sport TV így elveszíti a legnézettebb meccseket (állítólag a Bundesligával fognak vigasztalódni), míg a vajnista TV2 csoporthoz tartozó Spíler az angol és a spanyol foci mellé valószínűleg az olasz bajnokságot is begyűjti, sőt BL-meccseket is fognak adni. Lehetséges, hogy ezzel a Digi Sportnak annyi, és persze a Sport TV is meg fog roggyanni.
  8. 2
    tiszapolgári
    2018. augusztus 01., szerda 21:02
    Emil.2RuleZ!
  9. 1
    rworse
    2018. augusztus 01., szerda 20:35
    Hajósnak is "van az a pénz"...

Komment írásához vagy regisztrálj

Legfrissebb Narancs

Sinkó Eszter és Kincses Gyula
Mi várható az egészségügyben?
Harc a független bíráskodásért
Interjú a lengyel ombudsmannal
Horváth Viktor író
Tankom – könyv 68-ról
Tartalomjegyzék Legfrissebb Narancs

best of Narancs