A Vígszínház is megszólalt Sárosdi Lilla és Marton László ügyében

  • narancs.hu
  • 2017. október 19.

Bűn

Egy rövid közleményben reagáltak.

Csütörtök délután jelent meg a Vígszínház honlapján néhány sor, amelyben név szerint nem említik főrendezőjüket, a korábbi igazgatót, Marton Lászlót, és azt is nehéz eldönteni, hogy most a munkatársuk vagy Sárosdi Lilla ellen emelnek szót. Íme:

„A Vígszínház a szabadság, a méltóság, valamint a becsület elleni minden támadást a leghatározottabban elítél. Ezen értékek védelme mindig is a legalapvetőbb feladataink közé tartozott és tartozik.”

A közlemény azután született meg, hogy Sárosdi Lilla színésznő csütörtökön megnevezte évtizedekkel ezelőtti zaklatóját, Marton Lászlót. A rendező ezután a hvg.hu-nak úgy reagált, hogy szerinte a színésznő állításai minden valóságalapot nélkülöznek, ezért kénytelen „a megfelelő lépések megtételére”. Marton szavaira pedig Sárosdi azt mondta, hogy a bíróság előtt is vállalja az eddigi kijelentéseit.

Marton László reagált Sárosdi Lilla vádjaira

A rendező szerint nem volt szexuális zaklatás, erre a színésznő közölte: a bíróság előtt is vállalja szavait.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.