Az újbudai fideszes nem tud arról nyilatkozni, elvette-e a 444 újságírójának telefonját

  • narancs.hu
  • 2017. május 9.

Fekete Lyuk

Sok a kérdés, válasz annál kevesebb.

Először szólalt meg a múlt pénteken történtek után Szabó László, az újbudai önkormányzat fideszes kabinetvezető-helyettese, aki Halász Júlia, a 444 újságírója szerint egy fórumon lerángatta őt a lépcsőn és elvette a telefonját. Mindezt azért, mert videóriportot akart készíteni az egyébként nyilvános eseményről. Halász Júlia ezért feljelentette Szabót, a XI. kerületi Fidesz pedig először provokációval és hazugsággal vádolta meg a lapot, majd feljelentették az újságírót rágalmazásért.

Ma az Indexnek sikerült mikrofonvégre kapnia Szabót, aki láthatólag nem túl nagy rutinnal próbálta magát védeni. Azt mondta, nem történt erőszak, a pénteken kiadott közleményben már mindent elmondott, egyébként pedig arról egyelőre nem tud nyilatkozni, hogy elvette-e Halász Júlia telefonját, vagy sem. Annak sem látja sok értelmét, hogy „én most itt mondok valamit, Halász Júlia mondott valamit, és esetleg abból, amit én mondok önöknek, nem jelenik meg minden részlet”, majd amikor az Index újságírói biztosítják afelől, hogy amit mond, vágatlanul megjelenik, akkor a lehetőséget megköszönve elutasítja azt.

Szabó eléggé ráfeszült a megvágott videókra, elmondta ugyanis, hogy „több olyan videófelvétel és hangfelvétel is készült már a 444 szerkesztőségében, ami nem tükrözte teljes mértékben a valóságot, összevágott anyagok voltak”. Amikor a riporter rákérdez, mondana-e néhány ilyet, Szabó zavartan közli, sajnos most erre nem tud egészen pontosan válaszolni.

Szabó László: Semmiféle erőszak nem történt

VIDEÓ - Az erőszakoskodással vádolt fideszes először adott interjút. Az erőszakot tagadja, de nem hajlandó elárulni, elvette-e a 444 riporterének telefo...

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.