Film

Viagra fitneszsalátával

40 és annyi

  • - kg -
  • 2013. február 9.

Film

A fényűző életnek is megvannak a maga hátulütői. Mert hiába van apának böhöm nagy BMW-je, anyának meg szép fényes Lexusa, hiába a két szép gyerek és a kaliforniai jólét minden tárgyi feltétele, ha negyven felé közeledve már szaporodik a fogban az idegen anyag, a szexben a Viagra, és vannak napok, melyek oly kilátástalanul felhőtlenek, hogy a fitneszsaláta is megkeseredik a szájban. A gondtalanság oly nyomasztóan hat Judd Apatow vígjátékának házas feleire, a születése óta jófej Pete-re és a genetikailag kedves Debbie-re, hogy egymáshoz vágott szellemes sértéseik komolyan kikezdik kapcsolatuk bársonyos szövetét.


Oly komolyan, hogy bármilyen probléma is nyomassza a mozinézőt, menten elszégyelli magát, és gyűjtésbe fog a kaliforniai lemezkiadók (Pete) és butiktulajdonosnők (Debbie) megsegítésére. Apatow mindent elért, amit vígjátékkészítő csak elérhet, ott sem kell lennie a forgatáson, hogy valamely projektje révbe érjen, elég, ha producerként tesz-vesz a háttérben. A 40 és annyi forgatásán - hisz ő rendezte - viszont elég sokszor kint volt; talán ez volt a baj, vagy talán túl közel került az anyaghoz; nemcsak feleségét, de két szép gyermekét is főszerephez juttatta. Attól persze még valami jó is kisülhetett volna a dologból, hogy két gondtalan ember gondjairól szól a történet, elvégre nem osztályharcos alapon ítélünk filmekről, ám a fejhangon való affektálás (Debbie) és a popkulturális referenciáktól roskadozó zsörtölődés (Pete), még ha kedves is Apatow-nak, nem kedvelteti meg egykönnyen a film luxuskínokkal küzdő, velejükig jófej hőseit.

Forgalmazza a UIP-Duna Film

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.