Film

Viagra fitneszsalátával

40 és annyi

  • - kg -
  • 2013. február 9.

Film

A fényűző életnek is megvannak a maga hátulütői. Mert hiába van apának böhöm nagy BMW-je, anyának meg szép fényes Lexusa, hiába a két szép gyerek és a kaliforniai jólét minden tárgyi feltétele, ha negyven felé közeledve már szaporodik a fogban az idegen anyag, a szexben a Viagra, és vannak napok, melyek oly kilátástalanul felhőtlenek, hogy a fitneszsaláta is megkeseredik a szájban. A gondtalanság oly nyomasztóan hat Judd Apatow vígjátékának házas feleire, a születése óta jófej Pete-re és a genetikailag kedves Debbie-re, hogy egymáshoz vágott szellemes sértéseik komolyan kikezdik kapcsolatuk bársonyos szövetét.


Oly komolyan, hogy bármilyen probléma is nyomassza a mozinézőt, menten elszégyelli magát, és gyűjtésbe fog a kaliforniai lemezkiadók (Pete) és butiktulajdonosnők (Debbie) megsegítésére. Apatow mindent elért, amit vígjátékkészítő csak elérhet, ott sem kell lennie a forgatáson, hogy valamely projektje révbe érjen, elég, ha producerként tesz-vesz a háttérben. A 40 és annyi forgatásán - hisz ő rendezte - viszont elég sokszor kint volt; talán ez volt a baj, vagy talán túl közel került az anyaghoz; nemcsak feleségét, de két szép gyermekét is főszerephez juttatta. Attól persze még valami jó is kisülhetett volna a dologból, hogy két gondtalan ember gondjairól szól a történet, elvégre nem osztályharcos alapon ítélünk filmekről, ám a fejhangon való affektálás (Debbie) és a popkulturális referenciáktól roskadozó zsörtölődés (Pete), még ha kedves is Apatow-nak, nem kedvelteti meg egykönnyen a film luxuskínokkal küzdő, velejükig jófej hőseit.

Forgalmazza a UIP-Duna Film

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.