"Kifogástalan a világítás" - Déborah Révy színésznő

  • - kg -
  • 2013. július 24.

Film

Magas művészet vagy nettó pornográfia, ez a nagy kérdés a nemrég bemutatott Q - Érzékek birodalma című film kapcsán. Déborah Révy, a film főszereplője Budapesten járt, hogy tisztázza a tisztázandókat.
false

 

Fotó: Németh Dániel

Magyar Narancs: Tudta, hogy élesben kell szexelnie, amikor megpályázta a szerepet?

Déborah Révy: A kezdetektől tudtam, mit kell tennem, a legutolsó mozzanatig. Gyönyörű szexjelenetek voltak.

MN: Mitől gyönyörűek és nem pusztán pornográfok?

DR: Mert oda volt írva, hogy az a lány, aki mindezeket a dolgokat műveli, közben a gyásztól szenved. A szexet használja a túlélésért.

MN: Megterhelő volt a kamerák előtt csinálni?

DR: Nem próbáltunk előtte, mindent a kamerák előtt csináltam először. Úgy mentem bele, hogy sima ügy lesz. Ha az volt a forgatókönyvben, hogy ki kell vernem valakinek, gondoltam, ez menni fog, hiszen csináltam már ilyet privátban. Ha orális szex, hát legyen, olyat is csináltam már. Ugyanez állt a többi jelenetre is. A színészek közt nem volt félreértés; szerepet alakítottunk, része volt a szex is. Ha kivertem valakinek, azt a szerep kívánta meg. Azzal azonban nem számoltam, milyen erős koncentrációt igényel, hogy ne essek ki a szerepből. Mert ha nincs érzelem, elpornósodik a jelenet.

MN: Mégis sokan pornót kiáltanak.

DR: Nem, nem, ez nem pornó. Aki nem lát mást, csak a szexet, az nem látja a lényeget, az érzelmi mélységeket. A pornó alapesetben nem több pina és fasz találkozásánál. Tudja, hogy van ez. De a mi filmünkben nemcsak ez van, hanem érzelmek is. Egyébként meg genitáliák nélkül is simán lehet valami pornó. A lényegi kérdés: van-e emberség a jelenetben? De tudom, hogy mindig lesznek olyanok, akik pornót kiáltanak, ha például egy szopást látnak közelről, élesben. A pornóban nincs színészet, nem lehet kötődni a szereplőkhöz. Nálunk lehet. Mások szerint a pornót és az erotikus filmet egy dolog választja el: a világítás. Nálunk kifogástalan a világítás.

MN: Voltak technikai nehézségek a szexjelenetek forgatásakor?

DR: A nőkkel könnyebb volt, mert a férfiaknak néha problémáik akadtak a kamera előtt. Egyikük sem pornószínész, nem mindig tudták produkálni, amit megkívánt tőlük a forgatókönyv. És ha nem ment, azt nem vette könnyen az a nagy egójuk.

Déborah Révy a filmben

Déborah Révy a filmben

 

MN: Korábban milyen munkái voltak?

DR: Készültek rólam erotikus fotók. Művészi képek voltak. És szerepeltem Mélanie Laurent rövidfilmjében is, melyet az X-femmes sorozat számára készített. Nők rendeztek nőknek szóló és nőkről szóló erotikus kisfilmeket. A kamerák előtt itt voltam először meztelen.

MN: A fotók hol jelentek meg?

DR: Egy fotós készítette, de végül nem jelentek meg sehol. Kellett a pénz. Meg szerettem volna már levetkőzni a meztelenséghez kötődő félelmemet.

MN: A Q óta milyen szerepeket kap?

DR: Semmilyeneket. A szereposztók szerint túl sok vagyok. Kivetett magából a francia filmipar. Most egy lemezen dolgozom. Énekesnő is vagyok.

 

A Q - Érzékek birodalma című filmről írt kritikánk itt olvasható.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.