Merkel nagyon csalódott, és lemondott a partnerekről

  • narancs.hu
  • 2017. május 28.

Külpol

Angela Merkel vasárnap beszédet mondott a München melletti Truderingben pártja és annak testvérpártja a bajor CSU közös rendezvényén, ahol meglehetősen drámaian fogalmazott az Európai Unió jövőjét illetően. Az előző nap véget érő G7 csúcstalálkozóra utalva Merkel úgy fogalmazott, hogy elmúlóban van az a korszak, amelyben Németország és az EU maximálisan támaszkodhatott partnereire.

Éppen ezért a kancellár szerint az európaiaknak saját kezükbe kell venniük a sorsukat. Annak ellenére, hogy fontosnak tartja az Egyesült Államokkal és az EU-ból távozó Nagy-Britanniával, illetve Oroszországgal a jó kapcsolat ápolását, azt hangsúlyozta, hogy érdemben nem számíthat rájuk. "Tudnunk kell, hogy nekünk kell megharcolnunk a saját jövőnkért" – idézi szavait az MTI.


Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.