Halálos karikatúrák – vérfürdő Párizsban

  • narancs.hu
  • 2015. január 7.

Külpol

Terroristák támadtak a Charlie Hebdo francia szatirikus lap szerkesztőségére. A halottak száma egyelőre 12.
false

Nem ez volt az első alkalom, hogy a közéleti kérdésekről – így az iszlamista szélsőségesekről is – sajátos humorral, polgárpukkasztó módon megnyilatkozó francia lap ellen támadást követtek el.  Legutóbb 2011-ben történt ilyen a Charlie Hebdo Mohamed prófétát karikírozó száma miatt, melyet az impresszum szerint maga Mohamed főszerkesztett. Akkor a szerkesztőségnek otthont adó épületet gyújtották fel.

Ma délelőtt a lap szerkesztőségi ülése alatt két fekete maszkos fegyveres hatolt be a Párizs XI. kerületében lévő szerkesztőségi épületbe. Szakértők szerint gondosan megtervezett terrorakcióról van szó – a lap nemrég az Iszlám Állam vezetőjéről, Abu Bakr al-Bagdadiról közölt karikatúrát. A terrortámadás a szerkesztőség rendőrökkel őrzött épületében történt, a vérontásnak két rendőr is áldozatul esett. Jelenleg a legnagyobb terrorkészültségi szint van érvényben Franciaországban.

false

 

false

false

false

false

false

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.