Naponta 23 ezer euró kárártalány járna szerződés szerint a BKV-nak, minden, a forgalomból kivont szerelvény után, tudta meg a hvg.hu. A lap birtokába került szerződés szerint ugyanis „ha a szerelvényt a jótállási körbe tartozó hiba miatt két napnál több időre ki kell vonni az üzemeltetésből, akkor járműállási kárátalány illeti meg a főváros közlekedési cégét”.
A napi 23 ezer euró a nem számszerűsíthető károkat is fedezi, ráadásul a jótállás alapján járó kártérítés és kötbér felett pluszban járna közlekedési vállatnak. A szoftverhiba miatt egyszerre mókás és veszélyes szerelvényeket múlt héten kivonták a forgalomból. A szoftverek pedig beletartoznak a jótállási körbe, Budapest mégsem tart igényt a hat kocsi után már több mint 42 millió forintra, naponta
Bolla Tibor a BKV vezérigazgatója szerint ugyanakkor a metró ugyanolyan biztonságos protokoll szerint működik, vagy még biztonságosabb, mint egy repülőgép. A hibák szerinte nem veszélyeztették az utasokat, a közlekedési hatóság valamiért mégis kivonta a forgalomból a járműveket, melyeknek ajtajai akkor is kinyíltak, amikor nem kellett volna, akkor viszont nem amikor igen.
Arról, hogy miért kellett felújítani a 3-as metró szerelvényeit, és hogy valóban felújított szerelvények-e, itt olvashat:
Keletről jött ötlet
Az idén márciusban forgalomba állt orosz metrókocsik története a tender 2014-es kiírásánál korábbra nyúlik vissza. Tarlós István és minden más érintett folyamatosan tagadta, hogy a végül nyertesként kihozott orosz Metrovagonmas útját előre kikövezték, de a pályázati procedúra körül akadtak furcsaságok.